zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#2951

2015-10-25 07:35

De kinderen worden hierdoor de dupe. Wat hebben die kleintjes nu met slavernij te doen, dat begrijpen ze niet, toch?
Laat een oeroude traditie niet verloren gaan, door een handjevol idioten(sorry, dat ik dat zo zeg)

Gast

#2952

2015-10-25 10:01

Zwarte Piet hoort erbij ! Vroeger hebben we er nooit geen last mee gehad en vatte men dat zeker niet als racisme op. Ik woon in het buitenland maar doe ook hier Sinterklaas vieren!

Gast

#2953

2015-10-25 12:02

de meeste winkels en scholen schijten in hun broek van een handje vol dwazen men moet niet reageren en volgend jaar zwarte pieten met oorringen en rode lippen en de winkels, niet meer heen gaan

Gast

#2954

2015-10-25 12:47

Een typisch Hollands kinderfeest moet blijven, zoals ik erop terug kijk uit mijn kinderjaren. Ik had nog nooit van discriminatie gehoord; het was gewoon spannend om Sinterklaas en zijn Pieten met de stoomboot in Nederland aan te zien komen.

Gast

#2955

2015-10-26 11:09

Deze tegen standdenders zijn zelf zeur pieten. En moeten van onze cultuur af blijven als we zo door gaan met dit soort gasten blijft er van onze Nederlanse samen leving niks meer over. dat brengt alleen maar ellende .
Billetjes

#2956 Re:

2015-10-27 15:27

#11: -  

 Ja zowiezo. Lang leven Zwarte Piet


Gast

#2957

2015-10-31 05:13

moet blijven

Gast

#2958

2015-10-31 11:15

Dit feest hoort tot de Nederlandse cultuur.
De mensen die hierin discriminatie zien in mijn ogen niet.

Gast

#2959

2015-10-31 14:03

Uit ergernis over het feit, dat een kleine groep schreeuwers op de verkeerde gronden blijft proberen een goede Nederlandse traditie om zeep te brengen.
Ricky

#2960

2015-10-31 14:09

Uit opinie-onderzoek blijkt, dat 83 procent van de Nederlanders vindt, dat zwarte Piet zwart moet blijven. Dat enkele schoolbesturen in hun "wijsheid" menen te kunnen verordonneren, dat zwarte piet niet meer welkom is op de haagsescholen, heeft niets meer met democratie te maken. De moraal van dit verhaal is dan ook veel breder dan de mening over zwarte piet. Het lijkt aan tonen, dat een kleine groep mensen, die hard blijft schreeuwen tenminste een beetje zijn zin krijgt. Niet altijd levert een compromis een acceptabele uitkomst op.


Gast

#2961

2015-10-31 14:41

Omdat ik het heel belangrijk vind dat onze Hollandse tradities niet mag verdwijnen.

Gast

#2962

2015-11-01 07:28

Omdat ik vind dat de Hollandse tradities moet blijven. Zwarte piet is niet discrimerend.
Want als we nu al toe geven, is onze geliefde vaderland diep gezonken.
Wat is het volgend jaar? De kerstboom??want is tè Christenlijk en kunnen moslims niet prettig bij voelen.
Nederland staat nergens meer voor en heeft geen ruggengraat meer.

Gast

#2963

2015-11-01 07:30

Omdat ik vind dat de Hollandse tradities moet blijven. Zwarte piet is niet discrimerend. Want als we nu al toe geven, is onze geliefde vaderland diep gezonken. Wat is het volgend jaar? De kerstboom??want is tè Christenlijk en kunnen moslims niet prettig bij voelen. Nederland staat nergens meer voor en heeft geen ruggengraat meer.


Gast

#2964

2015-11-03 08:08

omdat zwarte Piet een heel aantrekkelijke persoon was, zoals hij was : ondeugend, grappig, vriendelijk, gewiekst en mooi zwart ! Hij was tenslotte Moor en bracht het fruit mee dat wij hier niet hadden ; bananen en appelsienen !!

Gast

#2965

2015-11-07 16:18

Zwarte piet hoort gewoon zwart te zijn, is hij altijd al geweest.

Gast

#2966

2015-11-07 16:20

Mooie tradities moeten we in ere houden.

Gast

#2967

2015-11-11 15:56

Omdat een hele bevolkingsgroep zich niet aan moet passen aan een handje vol tegenstanders. Zwarte piet moet gewoon zwart of bruin blijven, want dat heeft niets met discriminatie te maken. Vraag me af of ik in de toekomst nog wel zwarte koffie mag blijven drinken zonder uitgemaakt te worden/

Gast

#2968

2015-11-13 21:20

Ik ben van mening dat Nederlanders hun traditie niet hoeven op te geven voor mensen die daar andere gedachten bij hebben. Het is een mooi sprookje dat bij Nederland hoort (en het schetst een zeer positief beeld van kleurlingen en van de saamhorigheid van blank en gekleurd).

Gast

#2969

2015-11-15 11:07

De meerderheid van de Nederlanders wil Zwarte Piet houden zoals hij hoort te zijn en daar hoor ik ook bij. Het is een kinderfeest en heeft absoluut niets met racisme te maken, zoek het ontstaan van Zwarte Piet maar eens op. We laten Zwarte Piet toch niet wegpesten door een heel erg klein groepje wat niets anders te doen heeft en niet weet waar over hebben!!!
Zwarte Piet moet gewoon blijven zoals hij is!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#2970

2015-11-25 18:33

Kinderfeest ga je niet verpesten door misschien 200 malooten.

Gast

#2971

2015-12-06 15:20

Oude westerse cultuur en gebruiken dienen te worden gerespecteerd !!!!

Gast

#2972

2016-02-16 09:37

KLEUR BEKENNEN

Het blijft een onzinnige discussie van de media om mee te gaan met de discussie over Zwarte Piet gezien mensen die hier tegen zijn de geschiedenis niet kennen. Moeten we dan onze Germaanse en Keltische oorsprong verdonkeremanen waar dit feest vandaan komt en ook het kerstfeest met zijn Germaanse levensboom (Kerstboom) door het christendom gekaapt. Zwarte Piet heeft ‘niets’ met slavernij van doen, maar met de duisternis van de nacht alvorens het licht rond 21 december terugkeert. Is het niet zo, dat alle tegenstanders van dit feest de wereld steeds zwarter dan wel duisterder maken en de pers aan gebrek aan vakbekwaamheid het niet kan laten om onzinnige onderwerpen in de etalage van de verbeelding te zetten?

"Iedereen die een argument voert met een beroep op autoriteit, niet zijn hogere intelligentie gebruikt; Hij is alleen met behulp van zijn geheugen" (Leonardo da Vinci).

Ook hier zie je weer, wat kleur ons te zeggen heeft. Wij mensen dienen vrij dan wel creatief te leren denken niet in angsten en boosheid te leven. Het is dan ook een teveel aan slavengenen en/of schuldgevoelens van hen die protesteren tegen zwart en donker bruin gekleurde Moren die als knecht of is het Pieterbaas met Sint Nicolaas die hun act opvoeren voor kinderen.

Schuldgevoelens en boosheid zijn nimmer productief maar leggen wel de psyche bloot van hen die veel te verbergen hebben!

Slavernij en apartheid mogen zijn afgeschaft in Nederland, maar daarmee is die minachting nog niet verdwenen bij hen vooral medelanders die Nederland al dan niet verkozen als hun nieuwe vaderland. Zij wensen dat de witte Nederlanders Zwarte Piet doen evolueren totdat de kleuren zwart en donkerbruin verdwenen zijn uit hun huid en haar en de ander zich gaat gedragen als zij dit wensen.

Kinderen, die nog open staan malen niet om een huidskleur en of baard. Zwart verbieden is gelijk voor mij aan de middeleeuwen toe er een grote angst voor de nacht en haar duisternis was. Dus laten we niet weer heksen als nu Zwarte Piet verbranden maar het ‘licht’ zien in het geen dit feest ons allen bied! Je ziet maar weer hoe ook het Sint Nicolaas feest een feest van de verbeelding is. Laten allen die Zwarte Piet niet verdragen, leren kijken in hun eigen psychische dan wel misvormde gestoorde spiegel.

Laat irritatie zich zelf ontkleuren door Zwarte Piet niet zwart maken want dat blijft hij toch, maar we kunnen onze gekleurde medemens en zij die zich collectief schuldig voelen wel helpen te ontkleuren van hun frustraties. Laten we wel nuchter blijven en ons niet laten hersenspoelen waardoor het onschuldige Sint Nicolaas feest een feest voor kinderen blijft. Luister dan ook niet langer naar ‘nieuws’ dat waarheid en leugens niet kan onderscheiden als licht en duisternis! Dan worden wij als burgers van dit land niet langer meer afgeleid waar het werkelijk omgaat en laten we anderen ook toestaan hun Suikerfeest te vieren.

En de overheid laat die zich richten op opsporen van zwarte geld en alle andere daadwerkelijke duistere praktijken!

Geschreven door het 'zwarte schaap' van de familie,


Gast

#2973

2016-06-08 15:15

Omdat dit een traditie en kinderfeest is.
En daar moeten die hypocriete bn,r en zakkenvullers vanaf blijven

Gast

#2974 Re:

2016-06-08 15:19

#2960: Ricky -  

 Het probleem van die scholen is dat er teveel allochtonen opzitten en het bestuur van deze scholen geen eigen mening durven te hebben

 


Gast

#2975

2016-06-13 13:07

omdat dit een hollandse traditie is en moet blijven.
en daar moet iedereen van afblijven.
deze traditie heeft helemaal niks met racisme te maken