zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#2876

2015-09-24 15:12

Deze Nederlandse traditie moet gewoon blijven bestaan!!!

Gast

#2877

2015-09-24 18:09

Omdat dit oerhollandse kinderfeest in zijn huidige vorm moet blijven bestaan

Gast

#2878

2015-09-24 18:15

Zwarte piet hoort bij onze Nederlandse cultuur. Een kindervriend waar we trots op zijn. Een traditie die wij Nederlanders in ere moeten houden. Wij Nederlanders moeten op komen voor onze tradities. Het Is al erg zat dat wij hiervoor moeten strijden. Ik vind het een schande.

Gast

#2879

2015-09-24 20:37

Omdat ik vind dat leden van een kleine groepering niet door heel veel te zeiken hun zin moeten krijgen en dat we niet naar de corrupte VN moeten luisteren die bv. een knakker uit Saoedi arabie aanstelt als hoofd van de VN mensenrechtenraad. Alsof men in dat land aan mensenrechten doet.



Gast

#2880

2015-09-24 21:13

Daar ik nog nooit gedacht heb aan discriminatie bij dit kinderfeest. Het is ons feest en dat moet zo blijven .

Gast

#2881

2015-09-25 05:44

Ik zou graag willen dat deze traditie in Nederland gewoon blijft zoals hij is. Met een zwarte piet. Ik vind het belachelijk dat een schoolbestuur zo iets beslist zonder enig overleg met personeel en ouders. Het is geheel niet democratisch besloten. Want dan had zo een beslissing er nooit doorheen gekomen.

Gast

#2882

2015-09-25 07:28

Zij die de slavernij hebben meegemaakt leven denk ik niet meer. En blijft in ons gedachten was fout.
Joden die de consentratie kamp hebben meegemaakt leven bijna ook niet meer. Dit blijft ook in ons gedachte in de volgende generaties.
Zwartepiet kan dat kwaad. Is het schadelijk. Waar gaat het over. Men kan zich beter druk maken om mensen die in een oorlogs pak stappen. Tot op heden van vandaag is dat het kwaad zelfs over heel de wereld. Laat men zich daar voor inzetten. Om dat eens te verbieden. Dit soort mensen zouden zelfs eisen in China dat er een hoge eettafel wordt neer gezet en een hoge stoel om te kunnen eten.
Daarom woon ik niet in china of zal daar naar toe vluchten. Laten die mensen nu eens hun land vergelijken met hun huis.
NED. Is echt ziek aan het worden.

Gast

#2883

2015-09-25 12:36

Zwarte piet is oer holands en moet blijven, vraag me alleen af ,waarom alleen op haagse scholen. Nee in heel nederland moet hij blijven en in org staat

Gast

#2884

2015-09-25 21:37

De Nederlandse tradities moeten blijven ,en wie het er niet mee eens is kan beter weggaan uit Nederland.
Krijgen de zwarte piet tegenstanders hun zin dan is het eind zoek !!!!!,dit is een opstapje naar nog veel meer gezeik over wat hier in Nederland allemaal wel niet discriminerend is. Ik heb een kleindochter en Ik hoop dat zei, mocht ze zelf moeder worden onze tradities nog steeds door mag geven NEDERLANDERS denk om ons nageslacht !!!!!!!!!

Gast

#2885

2015-09-25 22:45

dit is een leuke/gezellige traditie van Nederland!!!! daar moeten ze van afblijven!!!!!!

Gast

#2886

2015-09-26 07:20

Zwarte piet heeft niks met racisme te maken, en kinderen denken daar al helemaal niet aan! Juist door zo extreem dom te reageren door zwarte piet af te willen schaffen creëer je racisme.

Gast

#2887

2015-09-26 08:55

Het moet niet gekker worden!

Waarom moeten wij in eigen land onze tradities en cultuur aanpassen? Wij hebben toch ook rechten en we doen niemand kwaad!!

Daarbij hebben zij die zo hoog van de toren kraaien nog steeds niet begrepen dat Piet zwart is van het roet van de schouw en wij en de kinderen hebben nooit Zwarte Piet beschouwd als minderwaardig! Hij maakt deel uit van het totaal plaatje van het Sinterklaas gebeuren! Een witte Piet zou niet te verklaren zijn!

Deze bemoeizieke bureaucraten zouden zich beter bezig houden met wat IS doet! Maar ja dat vraagt waarschijnlijk teveel moeite!

 

 

 

 


Gast

#2888

2015-09-26 08:55

Dit mooie Kinderfeest mag nooit of te nimmer te loor gaan.
Door deze discriminerende beledigingen Activisten ze weten niet waar ze 't over hebben het is te idioot om het te verwoorden.
Zwarte Piet hoort bij onze folklore handen af van ons eeuwen oude Cultuur

Gast

#2889

2015-09-26 14:20

Ik heb deze petitie gesteund omdat ik vind dat Nederland z'n eigen identiteit moet behouden en daar ook aan moet vasthouden. Zwarte piet heeft niks met slavernij te maken! Het is gewoon het maatje van Sint en de kinderen! Zo kan je alles wel onder mom van racisme laten vallen en wij moeten ons maar steeds aanpassen!!'Er is al genoeg in deze wereld aan de hand!!

Gast

#2890

2015-09-26 14:54

Zwarte piet moet blijven traditie is het en een kinderfeest
Rob

#2891

2015-09-26 15:40

Toen de eerste petitie binnen een aantal dagen ik meen meeer dan 1.3 miljoen handtekeningen kreeg bestond er ook een facebook pagina dat zwarte piet racisme was. Die pagina was toen al 5 jaar in de lucht en had 150 likes. Dat is de kern van dit hele onzinnige gedoe! Een handje vol beroepsdemonstranten dien hun eigenwaarde en bestaansrecht op deze wereld ontlenen aan dit mallotige protest houden 17 miljoen nederlanders gegijzeld met dit ridicule gezeur! Voeg daar een Jeroen Pauw aan toe die de beroepszeurpiet maar elke keer weer in voor zijn eigen kijkcijfertjes een podium geeft (Martine Bijl racist vanwege grapje eigen taart eerst, echt war!!) en je bevind je in een kafkaiaanse onwerkelijkheid waarvan ik zo langzamerhand echt gefrusteerd raak en bijna rascistisch van wordt...


Gast

#2892

2015-09-27 08:48

Wij moeten moeten niet toegeven aan de dreigende chantage van een heel kleine groepje anti zwartepieten, zij zouden wegens chantage opgepakt moeten worden. Zelfs op de Antillen houden ze van zwarte piet, alleen een paar gestoorden die zichzelf discrimineren en zich mogelijk vervelen.
Ab

#2893 Re:

2015-09-27 09:17

#2887: -  

 Ik hoor van veel buitenlanders dat wij geen traditie hebben. Dat komt doordat wij ons altijd maar aanpassen aan anders denkenden en buitenlanders.


Gast

#2894

2015-09-27 10:09

laat ze in hun eigen land de tradities de nek omdraaien

Gast

#2895

2015-09-27 12:29

Zwarte Piet heft niets met slavernij te maken, en hoort bij onze cultuur

Gast

#2896

2015-09-28 11:35

Stuk cultuur van Nederland dat volle steun verdiend en niet door een klein groepje drammers verloren mag gaan!

Gast

#2897

2015-09-28 11:59

Omdat wij Nederlanders ons al teveel moeten aanpassen aand de buitenlanders!

Gast

#2898

2015-09-29 05:37

Juist de makkelijke manier waarop Nederland traditioneel met Zwarte Piet omgaat, geeft blijk van het feit dat er nooit van racisme spake is geweest. In mijn jeugd was Sinterklaas oud en grijs en Zwarte Piet een neger. En daar had niemand problemen mee, sterker nog, Zwarte Piet was een held en alom geliefd! Dat sommige mensen problemen hebben met de huidskleur van Zwarte Piet zegt meer over zichzelf dan over de Sinterklaastraditie. Immers, je gekwetst voelen is een persoonlijke keuze, zeker als uitgelegd wordt dat de Zwarte Piet traditie geenszins kwetsend bedoeld is. Blijf je dan toch moeilijk doen, dan kun je niet verwachten dat een meer dan honderdjarige volkstraditie voor jou overstag gaat. Sterker nog, dat zou zeer onverstandig zijn, omdat het alleen maar een grotere kloof zal slaan tussen blank en zwart en al het onnodige gezeur daaromheen.

Gast

#2899

2015-09-29 06:52

Ik ben zelf zeer nauw betrokken als vrijwilliger bij dit gebeuren. Ik doe dit al jaren en wij als vrijwilligers hebben nooit op enige wijze gedachten gehad om te discrimineren, wij hebben genoten van het enthousiastme van de kinderen. En in die tiental jaren dat ik dit doe heeft ook nooit iemand ons er op aangesproken. Blijf van dit kinderfeest af.

Gast

#2900

2015-09-30 14:42

Omdat ik er ongelooflijk op tegen ben dat een kinderfeest wat al, ik weet niet hoelang, met zwarte pieten wordt gevierd en niets te maken heeft met racisme, nu verknald gaat worden door een man , waarvan ik de naam niet meer noem, en zijn aanhangers.