stop aub asielzoekers in ons land ! Help eerst ons eigen volk


Gast

#151 Re:

2015-09-22 15:33

#149: -  

 Doe het zelf eens dommerik,voor je gaat praten.

 


Gast

#152

2015-09-22 15:36

Ik heb net zo min eten ,net als zij en weet je wat psychisch leed is,nooit van gehoord he ,ik wel ik ben dagelijks platgespoten geweest zonder andere hulp,mijn zus ook!!

 


Gast

#153 Re:

2015-09-22 15:40

#149: -  

 Weet jij wat folteren is?Ik wel want ik heb dat een minstens een maand lang meegemaakt,zonder stoppen,ondraaglijke pijn doorstaan,geloof me je wil alleen nog maar dood!waar was mijn hulp ,acuut nodig,2 kleintjes die thuis achter blijven,wenend op hun mama omdat ze waarschijnlijk nooit meer naar huis komt!


Gast

#154 Re:

2015-09-22 15:49

#149: -  

 En 't is nog maar een peanut van het ganse verhaal!Jij laat je gewoon sensibiliseren door leugens op tv ,dat is niet de waarheid zoals jij het ziet!!Kijk maar eens wat er in Duitsland is gebeurd!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-09-22 15:51



Anonymous

#156 Re: Re:

2015-09-23 16:15

#150: - Re:  

 Wat is dat voor een belachelijke vraag? Het gaat om hulp aan vluchtelingen, niet of die willen ruilen met jou.

Jouw leven is kut, lullig voor jou. Maar moet daarom het leven van ieder ander mens ook kut zijn? Is dat wat je wil? Of zoek je gewoon aandacht en wil je graag dat iemand medelijden met je krijgt? Kan hoor, maar dat verandert niets aan de noodzaak voor hulp aan de vluchtelingen. Ben je nu klaar met je gehuil en mag het nu weer over het onderwerp gaan waarover het gaat? Dank je.


Anonymous

#157 Re: Re:

2015-09-23 16:16

#154: - Re:  

 Ik wacht wel tot het boek uitkomt.


Anonymous

#158

2015-09-23 16:37

Stel er komen maar liefst 100.000 vluchtelingen naar België. Veel hè? Hoe kunnen we dat ooit verwerken. Al die mensen met trauma’s. Al die mannen die enkel vrouwen in Burka’s gewend zijn (kijk eens naar de beelden? Hoeveel Burka’s heb je gezien?) Al die mensen met een ander geloof. Een geloof dat door een andere groep strijders wordt gebruikt om slachterijen aan te richten onder diezelfde mannen, vrouwen en kinderen.
Wat als die slachters ook mee naar binnen komen en hier een bloedbad aanrichten. Dan zullen deze reageerders reageren met een: “Zie je wel.” Net als alle ziejewels die je krijgt op filmpjes die bewijzen moeten hoe gevaarlijk deze mensen wel niet zijn. Filmpjes die voor 99% uit hun verband getrokken worden omdat ze enkel een gevolg laten zien en nooit de oorzaak. Zou jij niet kwaad worden als je vlucht voor je leven en ze je vervolgens 2 uur in de regen laten staan onder dreiging van een politie en een militair cordon. Zou jij dan niet zoiets hebben van ?fuck off met je broodje, geef me een schuilplekje om mijn kind niet alsnog te laten sterven aan onderkoeling, laat me alsjeblieft door want ik heb jou toch niks misdaan? Ik vlucht voor mijn leven en direct over de grens wordt me dat leven al ontzegd." Ja natuurlijk zou je ook boos worden.
Dit is slechts een van de vele vooroordelen en conclusies die mensen trekken die liever niet verder kijken dan hun neus lang is. Die pas wakker worden als ze in eenzelfde situatie zouden zitten. Maar dat is een ander verhaal zeker?

Ok ik dwaal af, stel er komen maar liefst 100.000 vluchtelingen naar België. Er wonen 11 miljoen mensen in België. dat betekent nog geen 0,5%. Hoe gegrond zijn dan de angstkreten die je hoort dat wij ONZE cultuur zouden verliezen, ONZE banen, ONZE zorg? Er verandert niets aan ONZE cultuur, banen of zorg omdat 0,5% nauwelijks een impact genoemd mag worden. En al helemaal niet in een rijk land als België. En zijn de vluchtelingen het schuld dat er minder geld in zorg wordt gestoken? Dat de kloof tussen arm en rijk alleen maar vergroot wordt. En zou 0,5% dat nog erger maken? De enige minderheid die invloed kan uitoefenen in de wereld is de minderheid met geld. Het vermogen van de rijkste 1% van de wereldbevolking overstijgt in 2016 dat van de overige 99%. Dat zijn de mensen die bepalen wat er in de wereld gebeurd. Dat onze sociale voorzieningen worden uitgekleed onder het mooie woord participatie samenleving en dat de kloof tussen arm en rijk enkel groter wordt is niet de schuld van de vluchteling, noch zal de vluchteling daarin verandering brengen. Men wijst de verkeerde kant op. En ja dat is makkelijk. Makkelijker dan jarenlang blaten naar een regering die ons verder uitkleedt en waar niets verandert en het enkel erger wordt. Een regering die we zelf aan een meerderheid hebben geholpen. Misschien niet jij persoonlijk, maar meeste stemmen gelden.
En kijk eens naar de andere kant. Ga er eens gemakshalve vanuit dat deze vluchtelingen gewoon slachtoffers zijn en niet komen om jou je huis uit te jagen. Zouden ze daadwerkelijk ook iets toevoegen? Ja, de banenmarkt is nog steeds flinterdun maar vooral voor de arme en lager geschoolde klasse (iets wat ook alleen maar erger zal worden door de uitkleding van ons onderwijs, wat bijna onbetaalbaar wordt voor de slimme zoon wiens vader bouwvakker was en moeder huisvrouw. Want deze slimme zoon kan enkel geld lenen voor zijn studie en is na zijn studie de komende 10 jaar bezig met terugbetalen inclusief rente. Wie wordt daar rijker van? De overheid inderdaad en ook nog eens dubbelop. Geschoolde mensen helpen de economie en het geld dat je ze leent komt dus niet enkel in rente terug maar ook nog eens in productiviteit. Op dat vlak liggen er nog steeds banen die steeds minder ingevuld worden omdat onze regering ons steeds verder uitkleed en daarmee een duidelijk onderscheid maakt tussen wie zich wel en wie zich niet een studie kan veroorloven.
Stel je voor het kost je 5000 Euro om jezelf en je gezin te laten overleven en je neemt daarbij het risico dat je hele gezin wellicht sterft tijdens de reis. Hoeveel van die mensen hebben ueberhaupt 5000 Euro. 95% kan helemaal niet de oversteek betalen en zitten vast in Turkije, Libanon en andere landen waar ze welliswaar niet gebombardeerd worden maar waar ze ook geen leven hebben. Wij gaan op vakantie met tent of caravan om tot rust te komen. Deze 95% kent enkel overleven in barre omstandigheden en de wens om beter. Een wens die elk wezen op aarde heeft.
Wat voor mensen zijn dit dan? Een potentiele slachter? Of een ingenieur die in betere tijden (voordat de bommen vielen) een goede boterham verdiende. Een ingenieur die bij de NMBS hard nodig is omdat er in België steeds minder ingenieurs hun studie kunnen betalen tenzij je tot die 1% van de wereldbevolking behoort natuurlijk, maar die studeren niet voor ingenieur, nee die genieten van hun geld of studeren voor bestuurder of politicus zodat ze bij die 1% kunnen blijven. Een profiteur of iemand die je kijk op de wereld kan vergroten. Die je kan vertellen hoe mooi het ooit was in Syrië met zijn enorme rijkdom aan eeuwenoude historie? Iemand die je kind iets meer van de wereld kan laten zien. Is dat waar je bang voor bent? Daarnaast neemt het geboortecijfer in België nog steeds af en kunnen we beter opgeleiden heel goed gebruiken om de economie draaiende en gezond te houden.
Nee je bent bang dat er binnen die groep mensen ook mensen zitten met verkeerde bedoelingen. En ja die zullen er vast wel tussen zitten. Net zo goed als dat de vluchtelingen niet de schuld zijn van de uitkleding van ons sociaal stelsel en dit ook niet zullen beinvloeden, zijn zij het ook niet schuld dat er een groep slachters rondloopt. Zijn zij het ook niet die vatenbommen op steden gooien en zijn zij het ook niet die zelf aan het gewapend verzet meedoen. Maar zijn dat schijbaar wel degene die volgens een minderheid (gelukkig) maar moeten blijven en sterven waar ze zitten, die moeten verzuipen terwijl ze vluchten en die geen menselijke behandeling verdienen. Wat hebben deze onschuldigen gedaan om zo aangesproken te worden? Wat zou er dan met je moeten gebeuren voor je op een beetje sympathie mag rekenen?
Dus grenzen dicht voor miljoenen om een paar 100 slachters tegen te houden. Miljoenen laten sterven zodat je jezelf veilig waant. Verdomme mensen, denk toch eens na. Er was geen vluchtelingenstroom toen de vliegtuigen zich in de Twin Towers stortten, er was geen vluchtelingenstroom toen in Bali een discotheek werd opgeblazen. Als ze je willen pakken, pakken ze je, zo simpel is het. Er is vast wel een overtuigd ISer te vinden die voor vluchteling kan doorgaan. Maar net zo makkelijk pakt deze ISer het vliegtuig, koopt een huis in België en start een bedrijf waarin hij 5 jaar lang mensen aan het werk helpt totdat niemand in hem meer een gevaar ziet. vervolgens loopt hij het terrein van de kerncentrale in Doel of in Tihange op omdat hij daar overleg heeft en baast zichzelf op naast de reactor. Eigenlijk zou je helemaal niemand uit een land als Syrie moeten binnenlaten, ook niet als toerist, ook niet als ondernemer. Eigelijk zou je een muur als destijds in Berlijn moeten bouwen. Maar hey je mag er ook niet uit he? Want wie zegt dat je niet tijdens je vakantie in Egypte wordt overgehaald om in België een aanslag te plegen op al die ongelovigen? Nee dat kunnen we niet hebben, dan blijf je beter binnen de hekken. TOCH?
Wat gebeurd er trouwens als het iemand lukt om een bevolkingsgroep of geloof aan te wijzen als schuldigen van onze zogenaamde misere? Oh wacht dat is al eens eerder gebeurd toch?
Ik kreeg vanochtend een reaktie waarin werd gesteld dat ik ze dan maar in mijn eigen tuin moest opvangen. Dat ze beter af waren in kleinschalige opvang zodat ze beter zouden kunnen integreren. Dat ik zelf maar met de trauma’s van deze mensen moest dealen, dan zou ik wel anders piepen zeker. Natuurlijk hebben deze mensen traumas. Als je dagelijks wordt gebombardeerd door je eigen regering terwijl er aan de andere kant tegenstanders van diezelfde regering ook met bommmen en granaten gooien terwijl tegelijkertijd een stel idioten die werklelijk menen een goddelijk doel te hebben, iedereen afslacht die het niet met hun eens is. Wie kan je dan nog vertrouwen? Natuurlijk dienen die mensen met hun traumas geholpen te worden. Zet die mensen in een andere vijandige omgeving waar ze welliswaar niet vermoord worden maar slechts gedoogd. Waar iemand staat te roepen dat je maar terug moet naar je eigen land. Terug naar de moorden, armoede en totale onzekerheid. Dan weet je dat degene die staat te roepen geen ene sjoege heeft van wat ze iemand toewensen.
Ik hoor vaker dingen waarvan mensen zeggen dat ze het elkaar niet toewensen maar niets komt in de buurt bij wat deze mensen meemaken. Belgen hebben de naam tolerant te zijn maar schijnbaar alleen naar hun eigen volk. Een heerlijke voedingsbodem voor mensen als de Winter, Le Pen en Wilders die hierop hun zwarte zaad gooien om haat te oogsten. Als er voor mij iemand staat die zoveel heeft meegemaakt als wat deze mensen meegemaakt hebben dan verdient deze man vrouw of kind mijn hulp en niet mijn hoon. Ja ik laat mijn kinderen ABSOLUUT op straat spelen. Want mijn kinderen zijn welliswaar in dit land geboren maar verdienen het om te weten wat er buiten onze landsgrenzen gebeurt. Verder gun ik mijn kind de verrijking om te ontdekken. Ontdekken hoe andere mensen denken, ontdekken hoe andere mensen eten, ontdekken hoe het er buiten onze tuin uitziet. Leren van ervaringen van anderen en erachter komen dat België niet de wereld is. Erachter komen dat een ander helpen niet gebonden dient te zijn aan waar die ander vandaan komt maar die ander te helpen omdat die ander dat nodig heeft. Dat noemt men humanitair.


Dus gaan we met zijn allen een bevolkingsgroep verwensen of zetten we onze schouders eronder en onze angst opzij en realiseren we dat iedereen een leven verdient omdat je niet kan bepalen waar je geboren wordt. Omdat we zelf ook zouden hopen op een beetje humaniteit en een kans om te overleven en je kinderen betere omstandigheden te bieden dan diegene waarin je geboren bent. Mensen die dus enkel de pech hebben gehad om op de verkeerde plaats geboren te worden en slachtoffer worden van de haat en machtzucht van anderen. Wil je dan geholpen worden of verdien je dan de haat die door een groep tegenstanders hier op hun afkomt? Wens je dat je eigen kinderen toe? Of zou je zelf bereid zijn te sterven om dit te veranderen. Wil je in een wereld leven waarin je zelf niet meer bepaald wie je bent als mens maar waar dit voor je bepaald wordt omdat je een mens bent die op een bepaald stukje aarde geboren is? Dan komt de tegenwerping dat deze mensen worden opgevoed en geschoold onder een totalitair regime en dat ze daardoor getekent zullen zijn. Dat ze daardoor vrouwenverkrachters, asocialen en potentieel gevaarlijk zijn.
Het echte gevaar dat zijn we zelf. Zodra we geloven dat onze misère de schuld is van een bevolkingsgroep. Zodra dat gebeurd zullen we alles accepteren om deze groep hun leven te ontzien. Je zet ze namelijk allemaal bij elkaar, een dik hek eromheen en laat ze er enkel uit om bijvoorbeeld voor ons huizen te bouwen zonder verdere beloning dan dat je mag overleven op net genoeg eten en geld om niet te sterven. En als het er teveel worden? Nou dan laat je er toch een paar verdwijnen, ze verdienen het toch niet om te leven tenzij ze productief zijn zonder dat het ons iets kost. Maar dan dient dat wel efficient te gebeuren en moet je het risico verkleinen dat mensen met een beetje breder zicht zich hiertegen verzetten. Hoe doe je dat? Hoe overtuig je die groep die ziet dat dit niet kan, dat je geen tweede Adolf wenst mee te maken. Zorg dat deze groep constant onder druk staat en maak ze, als ze niet luisteren gelijk aan de vluchteling die je liever kwijt dan rijk bent. Zet er gewoon een tweede groep naast die het leven ook niet waard zijn en ruim die ook maar op. In 40-45 begon het met de joden maar al snel werden het ook de zigeuners, de homo’s en iedereen die blank was. Maar hé, zolang ik me maar veilig waan en zolang ik mijn mond maar niet open doe en daarmee het risico loop dezelfde behandeling te krijgen. Leuk hè, die angst? Angst die je zelf hebt naar deze groep. Dat wat ik hierboven schilder is dichterbij dan je denkt en zal enkel reëeler worden als we stoppen met humanitair zijn en beginnen met schuldigen zoeken binnen een onschuldige groep. Dat gebeurd wanneer we bepaalde angsten projecteren op een groep zonder je af te vragen wat ze je ueberhaupt hebben aangedaan.
Stem lekker extreem rechts met zijn allen en we hebben onze valse profeet die ons voert met angst en verteld hoe we die angst kunnen uitroeien. Dan zijn het geen mensen meer die je uitroeit maar dan is het angst die je probeert uit te roeien. Wil je niet beter zijn dan dat? Of wil je ook de slachter worden waarvoor je bang bent omdat je bang bent dat je zelf geslacht wordt?
DENK, maar denk vooral breder dan het kader wat je gevoerd wordt en klakkeloos aanneemt als zijnde de waarheid. Denk voor jezelf en laat niet anderen bepalen wat je moet denken door klakkeloos de berichten en filmpjes te geloven die je bewijzen dat je gelijk hebt ook bang te zijn. Is je buurman echt een klootzak omdat ik dat vind of zit er meer achter het feit dat ik hem een klootzak vind? Denk vooruit en probeer kritisch te zijn op jezelf.
Ik ben dat zeker want dat verdien ik. Net zo goed als dat ik open sta voor de angst die er heerst dat de ver van mijn bed show straks naast mijn bed staat. Maar ik vraag me wel af hoe gegrond die angst is en waarop deze gestoeld is en zet dat af tegen wat een mens als mens verdient. Gun jezelf het recht op de vrijheid van meningsvorming!


Gast

#159 Re: Re: Re:

2015-09-23 17:34

#156: - Re: Re:  

 U bent onverschillig en harteloos u bent gewoon uit op aandacht voor uzelf!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-09-23 17:43


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-09-23 17:50



Gast

#162 Re: Re: Re:

2015-09-23 18:00

#156: - Re: Re:  

 U plaatst ook uitspraken in een andere context,het gaat hier niet over van leven ruilen,maar tot besef komen wat er nu eigenlijk het meest noodzakelijk is,welke hulp waar het meest noodzakelijk is in evenredigheid van de problemen en de aard daarvan. U denkt alleen maar dat vluchtelingen de ergste problemen hebben!Dat klopt niet!Hier plegen mensen zelfs zelfmoord door de situatie hier,kinderen van zulke mensen lopen daardoor ook gevaar,ik denk dat ze al veel langer  hadden moeten ingrijpen in de landen zelf en maken dat deze mensen (vluchtelingen )kunnen terugkeren, en  aan al degenen die hier een grote mond hebben ,waarom zorgt de regering er niet voor dat de rijkste eens wat meer gaan afstaan dan hebben de zieken en de bejaarden ook nog een leven?

 


Gast

#163 Re: Re: Re:

2015-09-23 18:14

#156: - Re: Re:  

 U kan ook wat tegenkomen hoor!Dan zullen wij eens met u lachen!U kent blijkbaar geen schaamte ,en heeft u het begin van de petitie gelezen,blijkbaar niet want daar gaat deze petitie juist wel over, ik weet 1 ding zeker,zolang ik kan praten zal ik blijven praten!Maar zo'n gelul van uwe kant heb ik nog nergens ooit gehoord,als ik aandacht trek wat doen die vluchtelingen dan ik denk dat u zelf een vreemdeling bent die zich te kort gedaan voelt,ofwel bent u gewoon 'een vals hoopje shit' ,schooner kan ik het niet voor u formuleren!!!!!!!!!!U bent minder dan niets ,lul maar verder er zal u niemand maar dan ook niemand gelijk geven!Mijn overleden zus heeft tenminste iets heel mooi achtergelaten,iets waar jij nog heel veel kan uit leren!!!!!!U  kan alleen maar shit achterlaten,en daarna is er niks meer ,minder dan niks!!!!!


Gast

#164 Re: Re: Re:

2015-09-23 18:17

#156: - Re: Re:  

 Domme valsaard!Wie wil er hier aandacht?Gij vooral,mietje!


Anonymous

#165 Re: Re: Re: Re:

2015-09-23 19:54

#164: - Re: Re: Re:  

 En je beseft niet eens hoezeer je mijn gelijk bewijst met jouw getier?


Gast

#166

2015-09-23 20:10

Welk getier sukkel?

 


Gast

#167 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-23 20:12

#165: - Re: Re: Re: Re:  

 U bent zelf een vreemdeling maar bent te laf dat toe te geven!niemand geeft jou gelijk!


Gast

#168

2015-09-23 20:14

Kijk maar eens omhoog want u bent zeer laag gevallen!!!!!


Anonymous

#169

2015-09-23 20:32

Dat getier, dus.

"narcist, een vals hoopje shit, sukkel, mietje, domme valsaard, onverschillig, harteloos, dommerik, hypocriet"

En dat zijn nog maar een paar van de termen die jij hier mensen pardoes in het gezicht slingert.


Gast

#170 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-23 20:35

#165: - Re: Re: Re: Re:  

U heeft geen greintje gevoel,uw mening is puur narscistisch,daarom zijn er hier in Belgiê zo veel rascisten,Niet dat ik daar toe behoor maar ik begrijp ze wel want sommigen hebben heel erge dingen meegemaakt met vreemdelingen!Maar ik ga me niet verlagen tot uw niveau ,er is er maar eentje die hier tiert en dat bent uzelf,daar bewijst ge alleen maar uzelf uw gelijk mee,makkelijk voor u.U kan niet eerlijk opkomen voor iemand,u kan het niet eens voor uzelf!Ik heb alles overleeft op pure wilskracht!Kan u niet zeggen he ,u bluft alleen maar! Dat is alles wat u kan! U durft niet toe te geven dat u zelf vreemdeling bent,daar heb je lef voor nodig zeker in u situatie,want u hebt het voor alle vluchtelingen nu verbrot!niemand gaat het nu nog voor u opnemen!Mensen gaan nu juist beseffen dat uw soort niet deugd,dat onze eigen mensen het veel meer verdienen om geholpen te worden !Voila dat hebt u nu bereikt!En ik ga niet meer naar gezever luisteren van een narscist!Ik ga vooral veel aandacht aan de mensen geven hier die het goed kunnen gebruiken!En vooral veel geven om mensen met medeleven ,ons eigen volk!


Anonymous

#171 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-23 20:38

#170: - Re: Re: Re: Re: Re:   er is er maar eentje die hier tiert en dat bent uzelf

 Is dat de reden waarom jij alleen maar uitroeptekens gebruikt?

Maar leg eens uit, waarom denk jij dat ik "een vreemdeling" ben? En als ik dat al zou zijn, wat is daar mis mee? Of zie je dat ook als een scheldwoord en had ik daarom dus eigenlijk verontwaardigd moeten zijn? Nou, ofschoon ik geen "vreemdeling" ben, zie ik het nu enkel als een compliment, omdat jij daarmee mensen aanduidt die niet zo zijn als jij. Dank je daarvoor.


Gast

#172

2015-09-23 20:40

Kijk naar uzelf ,u bent begonnen

 


Anonymous

#173 Re:

2015-09-23 20:41

#172: -   Kijk naar uzelf ,u bent begonnen

 Dat denk ik niet. Waar zijn mijn uitroeptekens dan?


Gast

#174 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-23 20:42

#171: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ik heb op school leestekens leren gebruik u blijkbaar niet!


Anonymous

#175 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-23 20:44

#174: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Corrigeer dan even het gebrek aan leestekens in post 172. Staat zo slordig als je beweert dat je "leestekens hebt leren gebruiken".