Elke puppy heeft een moeder

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Elke puppy heeft een moeder.


Gast

#201

2015-05-05 01:49

omdat ik van beesten hou

Gast

#202

2015-05-05 05:01

Omdat elke moeder recht heeft om haar kinderen op te voeden ook in de dierenwereld en elke baby recht heeft op moederliefde

Gast

#203

2015-05-05 07:41

Ik heb zelf 1 sukkeltje geadopteerd, en 1 totaal verwaarloosde en mishandelde hond uit het dierenasiel gehaald. Er was veel werk aan de winkel, maar hun onvoorwaardelijke liefde houdt mij op de been. (ben zwaar ziek)

Gast

#204

2015-05-05 10:21

deze waarschuwing heb ik op diverse aanbodsites geplaatst:

Attentie: Let op waar je je puppie, puppy, pup hond koopt!

Waarschuwing w.b. broodfokkers:
Vergewis u ervan dat u een hondje koopt bij een betrouwbaar adres!
Er zijn vele puppiefabrieken in o.a. de Oostbloklanden!
Die hondjes komen vaak uit erbarmelijke omstandigheden waarbij de moederhond heel slecht wordt verzorgd en behandeld waardoor ze een slechte gezondheid heeft en haar puppies zijn ook regelmatig ziek. Hondjes die ziek zijn, hebben vaak parvo waar ze uiteindelijk aan dood gaan. Ze zijn even opgepept voordat u ze komt halen, bijv. in een Nederlandse kennel - vooral in Noord-Brabant en/of België.
De moederhond mag u niet zien (die is even weg, zogenaamd dan....).
Er zijn meerdere rassen te koop bij die kennel.
En u krijgt garantie!...... U krijgt een paspoortje met de inentingsverklaringen (deze zijn ingevuld door een bij de kennel aangesloten "dierenarts" die de papieren vals invult). De garantie op de hond krijgt u alleen als u bij dez e zelfde dierenarts blijft komen als uw hondje ziek wordt en vervalt als u naar een andere dierenarts gaat (dat is natuurlijk niet voor niks!).
Als het hondje ziek wordt (krijgt meestal diarree en braakt) moet u het bij die betreffende dierenarts brengen anders krijgt u geen garantie of uw geld terug.
Wat u echter niet weet: het hondje moet dan bijv. nog een week blijven en wordt zogenaamd aan een infuus gelegd (in werkelijkheid wordt het meteen afgemaakt, dat bespaart de kosten).
U mag elke dag bellen en u krijgt telkens te horen dat het met uw hondje steeds iets beter gaat. Alleen de dag vóórdat u het hondje weer op mag halen wordt u opeens gebeld dat het hondje tóch plotseling is overleden. Als u dan uw geld terug komt halen, doen ze moeilijk. De baas is er niet, er is net even geen geld in huis enz. Ook het hondje is weg! En u kunt fluiten naar uw geld en uw hondje.
Dit wilt u toch niet?
Koop dus nooit bij een broodfokker!
Hoe herkent u die?
- Een broodfokker verkoopt meerdere rassen!
- U mag de moederhond niet zien.
- Het hondje wordt ergens van achteren gehaald.
- U mag het nestje niet zien! Er wordt gezegd dat dit de laatste is.
- U kunt niet mailen, want daar reageren ze niet op.

Doe het dus absoluut niet! Ook al is het nog zo lief en vertederend! Steun de broodfokkers niet! Ze verkopen meer dan 2000 hondjes per jaar. Ze worden er rijk van over uw hoofd en over de slecht behandelde diertjes!
Ze verkopen op o.a. Marktplaats, maar daar laten ze heel slim niet zien dat ze meerdere rassen verkopen (want dat is verboden) omdat ze telkens een advertentie onder een ander account plaatsen.
Je kunt het wél checken door hun telefoonnummer op google op te zoeken, dan zie je meerdere marktplaatsadvertenties met meerdere rassen aangeboden staan. In hun advertenties staat vaak dat ze niet reageren op mail! Zoek op een rasvereniging en vraag daar naar erkende fo kkers en koop een gezonde hond bij een erkende fokker!
Hoeft u geen rashond? Asiels zitten vol met leuke gezonde hondjes en daar krijg je wel èchte garantie!
Zoek even op google naar: koophiernooiteenpuppy, lijst-met-bekende-broodfokkers-2/
Het kan u heel veel (dieren)leed besparen!

Gast

#205

2015-05-05 12:10

hoop dat we eens een keer wijzer worden

Gast

#206

2015-05-05 20:18

omdat de handel in honden moet ophouden

Gast

#207

2015-05-06 03:56

We weten uit ervaring wat het betekent om pups te laten opgroeien bij mams en het liefst ook met paps er bij.

Gast

#208

2015-05-06 04:27

Om het brood fokken te verbieden.

Gast

#209

2015-05-06 05:31

Omdat dieren belangrijk zijn en zeker geen dingen!!!!!

Gast

#210

2015-05-06 07:52

Stop dierenleed!

Gast

#211

2015-05-06 08:31

Omdat deze dierenmishandeling moet stoppen,dit zijn geen
dierenvrienden want het gaat ze alleen maar om het
geld,ik heb jammer genoeg de ervaring gehad met een
hondje van een broodfokker,heel veel verdriet en pijn
DUS DIT MOET STOPPEN

Gast

#212

2015-05-06 08:43

Om de walgelijke broodfok/puppyhandel te stoppen!


Gast

#213

2015-05-06 08:45

Stop de broodfok!

Gast

#214

2015-05-06 08:46

dierenvriend!

Gast

#215

2015-05-06 08:48

Ik van dieren hou en zelf een puppy heb

Gast

#216

2015-05-06 09:23

Dieren zijn om van te houden, geen handelswaar.

Gast

#217

2015-05-06 10:08

Als je van dieren houd teken je dit

Gast

#218

2015-05-06 12:59

Broodfokkers moeten verboden worden. Het komt niet ten goede aan de gezondheid van deze dieren.

Gast

#219

2015-05-06 14:28

omdat er dringend een einde moet komen aan deze gruwelijke mishandeling van teven die enkel als baarmachines worden misbruikt

Gast

#220

2015-05-06 15:33

Die moeders moeten gered worden ze krijgen heel veel pups en dan worden ze afgedankt

Gast

#221

2015-05-06 15:52

Spreekt voor zich!!!!

Gast

#222

2015-05-06 16:49

Dieren hebben ook gevoelens!samen moeten we spreken,want zij hebben geen stem!!!!!teken met zijn allen deze petitie!!!!!!!!!!!!!


Gast

#223

2015-05-06 17:35

Hoeveel petities gaan er nog nodig zijn vooraleer de verantwoordelijke beleidsmensen gaan optreden tegen deze malafiede praktijken? Het initiatief zou van hen moeten komen en niet andersom. Het gesol met weerloze dieren moet stoppen!


Gast

#224

2015-05-06 18:03

Heb zelf een pup gekocht bij een handelaar ( niet wetend dat dit een handelaar was) ging kijken bij een pup van 5 maanden. Heb haar meegenomen.
Was in het begin erg angstig daarom ben ik naar cursus gegaan.
Is nu een heel lief en sociaal hondje.
Heb de handelaar aangegeven bij de dieren bescherming.
Was er erg van geschrokken toen ik zijn naam vondt in de lijst van handelaren.

Gast

#225

2015-05-06 19:25

Ik kan niet tegen dierenleed. ik verwen mijn dieren alsook de zwerfkatten. Ik koop alleen in dierenasiel, daar zitten zoveel arm schatjes te wachten op een nieuwe thuis