defilé Apeldoorn
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Het defile moet net zo zijn als de vorige keren !
Re:
Ik teken de petitie en vind dat er een eervol defilé moet plaatsvinden langs de meest uitgebreide route!
Het is normaal gesproken de laatste keer voor de Apeldoorns bevrijders. Wij krijgen nu slechts eens per 5 jaar vrij op bevrijdingsdag. Dit jaar dus! En dan kan een aantal kruispunten niet enkele uren worden afgesloten? Ik kom uit de provincie Groningen, daar zijn mijn ouders bevrijd door de canadezen en de polen. Toe er een poolse majoor sneuvelde is de sluis waar dat gebeurde naar hem vernoemd. Zo kan het dus ook.
Zelfs als mensen worden ingesloten Door het evenement en daardoor verplicht thuis moeten blijven.
De veteranen hebben Apeldoorn bevrijd en geef ze daarom een mooi en zo groots mogelijk defilé.
Was bijna op elke Big Parade aanwezig.
Houd met oude parade het respect in Canada levend.
Henk Sprietsma.
De persoonlijke verhalen van mijn lieve vader en onze opa over de oorlog, dat hij als soldaat de oorlog ingestuurd werd met slechte bewapening, om de brug over de IJssel bij Zutphen uit handen van de Duitsers te houden. Dat is niet gelukt, weten we nu allemaal, met alle gevolgen vandien. Zijn gevangenis neming. deportatie naar gevangenkamp, de armoe, afranseling, de angst en de honger.............!!! En toen eindelijk de bevrijding!! Wat een feest was dat!!! En dat was alleen maar mogelijk omdat zo heel veel jonge, sterke mannen, van ver overzee komend, daarvoor hun leven in de waagschaal hebben gelegd. En die, inmiddels al oude mannen, zouden dan nu afgescheept worden met zo'n klein, flut defilé??? Kom op, Apeldoorn!!! Doe er maar een flink schepje bovenop!! Maak er nu, waarschijnlijk voor de laatste keer, iets prachtigs van. Want ere wie ere toekomt.
Een dochter en kleinzoons
Het verkeer past zich maar voor EEN dag (enkele uren) aan.
als die mensen er niet waren geweest was de wereld heel anders geweest.
Groet
B.Nijhof
We moeten nooit uit het oog verliezen, waar we alles aan te danken hebben. Daarom mag geld hier geen rol spelen.
| This discussion has been closed. |