tweedekansbarlaboys

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie tweedekansbarlaboys.


Gast

#26

2014-11-22 21:44

Dietelevyzje
Gast

#27 Re:

2014-11-22 22:55

#7: -  

Voordat alles werd geautomatiseerd was er een stempelkaart. Als de kaart vol was moest een leerling zich ' smorgens melden. De stempelkaart bleek in de praktijk zeer fraudegevoelig te zijn. Toen dit ontdekt werd is niemand geschorst of van school gestuurd. Het nieuwe systeem blijkt ook fraudegevoelig te zijn, zelfs op het NOS journaal werd hier aandacht aan besteed alsof er geen ander nieuws is te melden. Nu worden vier leerlingen om dit "vergrijp" van school gestuurd. Waar gaat deze wereld naar toe? Je zet een pas verkeerd en je wordt zo zwaar gestraft. Schande!


Gast

#28

2014-11-22 23:22

Dat het systeem fraudegevoelig is, betekent niet dat er fraude mag worden gepleegd. Heel eenvoudig. Als dat toch gebeurt, dan dient er een straf te worden opgelegd. Ik zou me eerder afvragen waar de wereld naar toe gaat als er geen straf werd opgelegd. De 'verkeerde pas' is immers geen 'per ongeluk verkeerd gezette pas'. Juist om dit laatste aspect lijkt mij de maatregel gepast.


Gast

#29

2014-11-22 23:34

#freeBVB,SVS


Gast

#30

2014-11-23 01:05

Één op de vijf heeft geen eigen computer/smartphone/tablet en moet gebruik maken van de computer/smartphone/tablet van een ander om een handtekening te kunnen zetten?


Gast

#31 Re: 28

2014-11-23 07:56

Natuurlijk. Dat een flinke straf dan ook gewenst is, daar is zo' beetje iedereen het wel over eens. Het gaat om de nu opgelegde strafmaat 'van school sturen'. De meeste ondertekenaars willen de jongens vooral nog een kans geven op school - met straf! 


Gast

#32

2014-11-23 08:53

Natuurlijk moeten er maatregelen genomen worden en een gepaste straf, maar van school sturen vind ik in dit geval een hele zware keuze en niet heel opbouwend. Geef ze een kans om het goed te maken.
random

#33 Re:

2014-11-23 08:57

#5: -  

 Ze hebben geen eerste kans gekregen

compassie

#34 Rechtlijnig denken!

2014-11-23 09:47

#7: -  

 Rechtlijnig denken!


Gast

#35

2014-11-23 10:59

School treft ook blaam. Zij hebben een niet goed beveiligd cyfer- en absentie systeem. Minimaal een dubbele autenticate voor het veranderen van zulke belangrijke gegevens.
fag

#36 Re:

2014-11-23 11:00

#7: -  

 Helemaal mee eens

g

#37 Re: Re:

2014-11-23 11:07

#33: random - Re:  

 hoezo "een eerste kans', die was er niet. bruh ga get. 


Gast

#38 Re:

2014-11-23 11:30

#35: -  

 Dat kun je de school verwijten, maar de school treft geen blaam in het feit dat de jongens zich ongevraagd toegang hebben verschaft tot het systeem en er veranderingen in aan hebben gebracht. Die verantwoordelijkheid ligt puur en alleen bij de jongens, niet de school.


Gast

#39

2014-11-23 11:35

Één op de vijf heeft geen eigen computer, smartphone of tablet en moet gebruik maken van de computer, smartphone of tablet van een ander om een handtekening te zetten?


Gast

#40

2014-11-23 11:38

een te grote straf! laat ze op school blijven en straf ze op een andere manier.

Gast

#41

2014-11-23 11:42

jeugddetentie?

Paul

#42 Reputatie

2014-11-23 11:51

Deze straf is natuurlijk buiten alle proporties.  Uitstekende argumenten hiervoor zijn hierboven al genoemd.  Van de leidinggevenden van een gymnasium mogen we toch pedagogisch meer verantwoorde maatregelen (zoals een flinke taakstraf) verwachten? 

Daarnaast lijkt het erop dat de school haar reputatie hoog wil houden over de ruggen van een groepje 16-jarige baldadige pubers.   Maar als iemand al de reputatie van deze school beschadigt dan is het de bedenker van deze draconische, voor deze leerlingen zeer ingrijpende maatregel die hiermee wat mij betreft de klok in een keer honderd jaar terugzet.  De reputatie van deze kinderen als zij definitief van school worden verwijderd is kennelijk van ondergeschikt belang.


Gast

#43

2014-11-23 11:52

Ten eerste bestaat een spreekwoord: De gelegenheid maakt de dief. In andere woorden: hoe kan je als onderwijsinstelling je cijfeadministratie zo slecht beschermen.
Ten tweede, er is de laatste jaren steeds meer bekend over de werking van het puberbrein: Pubers reageren impulsief, zonder de consequenties van hun daden in te zien. Met de straf die de schoolleidng geeft, lijkt het dat deze inzichten nog niet in het pedagogisch klimaat van het Barleus zijn opgenomen.
Kortom: Een veel te zware straf, laat die jongens op het Barleus.

Gast

#44 Re:

2014-11-23 12:27

#43: -  

 Ik geef je een ander spreekwoord: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.


Gast

#45

2014-11-23 12:30

Dank je wel, trol, voor het vervuilen van de petitie:

230   Jij weet niet wie ik ben Wahahaauw     Sittard


Gast

#46

2014-11-23 15:13

Leraren hebben een wachtwoord omdat ze weten dat iedereen die de wachtwoorden weet inlogt, als jij dan toevallig het wachtwoord hebt bemachtigd zou elke leerling van een middelbare school kunnen invullen wat je ermee gaat doen! ook de rectoren en leraren weten dat ergens wel. Je moet ze niet straffen omdat het hun wel gelukt is en de rest van de school niet!


Gast

#47 Re: Re:

2014-11-23 15:15

#44: - Re:  

 Blaren verdwijnen en daar hou je niks aan over, aan een schoolverandering wel!


Gast

#48

2014-11-23 19:45

Wat iemand al noemde , vroeger toen het niet allemaal digitaal was werd zoiets als spijbel kaarten veranderen niet zo zwaar gestraft.

Gast

#49

2014-11-23 23:20

Tja, tijden veranderen. Vroeger was immers alles beter.


Gast

#50

2014-11-24 10:52

Natuurlijk moeten de vier jongens gestraft worden, maar niet door definitieve uitsluiting. Dat is een onevenredig zware straf die niet past bij het vergrijp, noch bij het Barlaeus. Constantijn Kelk, oud-Barlaeaan en emeritus hoogleraar strafrecht, heeft een paar jaar geleden de Barlaeuslezing gehouden. Zijn boodschap was dat een samenleving met een hoge beschaving gekenmerkt wordt door lage straffen, en omgekeerd.
Jelle Jolles, die een lezing hield voor de ouders en docenten van het Barlaeus, maakte duidelijk dat pubers niet altijd de gevolgen van hun daden overzien en dat fouten maken natuurlijk bij opgroeien hoort. Docenten moeten hun leerlingen begeleiden, corrigeren en steun bieden, niet van school sturen.