PETITIE : Geen 380kV hoogspanning door Haagse Beemden Breda


Gast

#76

2014-12-28 21:05

Een prachtig natuurgebied 'het Haagse Beemdenbos' wordt in één klap verpest door dit tracé. Wij willen GEEN 380kV hoogspanning door dit gebied!
Henri van de Laar

#77 Europese subsidie

2014-12-28 21:58

De Vierde Bergboezem is aangelegd met Europese subsidie. Ik hoop dat Brussel die terug komt vorderen nu duidelijk is geworden dat het gebied op deze manier geweld wordt aangedaan. Heeft de Gemeente Breda hier rekening meegehouden? Kan dit niet als extra argument worden ingezet om in ieder geval de Gemeente Breda om te krijgen?


Gast

#78

2014-12-29 11:05

Ik vind het idee schandalig. Hoe durven ze natuurgebieden zo te behandelen!!
Nee tegen 380kv !!

Gast

#79

2014-12-29 12:47

Moet nie gekker worden!
Stanley

#80

2014-12-29 22:57

Ook in Duitsland zijn de protesten groot. Kijk even op deze link:

https://www.youtube.com/watch?v=pRImXuLlebA

Dit staat ons te wachten . . . De Megamasten worden smaller de impact en hoogte blijven gelijk:

Hier wil niemand wonen !!


Gast

#81

2015-01-02 12:44

Een hele goede actie die ook nodig is. Wat een minachting van deze overheid voor wetten die eerder door eerdere regeringen opgesteld zijn om onze laatste restjes natuur te beschermen. Het is nu een prachtig stilte- natuurgebied voor meer dan 15.000 mensen. Hoe waardevol!En inderdaad beschermd.
Maar deze regering negeert dit gewoonweg. Onder de grond met die kabels!
Dank u voor dit initiatief en ik hoop op succes. Want zoals het nu gaat is zondermeer wetteloos en dit kan gewoon niet.
Met vriendelijke groet,
J. Stalman

Gast

#82

2015-01-03 14:10

Kan er niets meer met rust gelaten worden? Iedereen die een beetje het effect van hoogspanning kabels heeft onderzocht weet dat het heel slecht is voor de mens en het milieu, er zijn genoeg alternatieven maar dat is natuurlijk weer te duur. Er moet geld op gestreken worden en de rijkste van Nederland wonen daar niet, die hebben geld genoeg om op 'n kabel vrije plek te wonen. Bah! er wordt steeds minder rekening gehouden met de gewone mens, het lijkt de Middel eeuwen wel weer

Gast

#83 Hoogspanningsmast door natuurgebied

2015-01-04 13:25

Beste mensen,

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er een hoogspanning mast dwars door een natuurgebied net langs een woonwijk geplaatst wordt. Er is jaren geleden een mooi natuur gebied aangelegd en daar zijn veel vogels en dieren. Nu komt er een plan dat hier recht tegen in gaat.

Ook wordt er massaal gebruik gemaakt van de asterdplas. Dit wordt een stuk minder leuk doordat de hoogspanningsmast goed te zien is vanaf de asterdplas.

Ik adviseer iedereen om alle bekenden op te roepen en in actie te komen tegen dit plan!!

 

Groeten Boudewijn


Gast

#84

2015-01-19 17:27

Ik ben natuurlijk blij dat u deze actie onderneemt.
Heel veel dank!
G Klaassen.

Gast

#85

2015-01-20 18:04

Goed dat er aandacht is voor het beetje groen wat er nog over is, het is alleen de vraag of er iets mee gedaan wordt.
Je mag in Nederland je mening ventileren, maar meestal blijft het daar bij (nepdemocratie)

Gast

#86

2015-01-24 15:32

Ik vind het zonde van het uitzicht in het Haagse Beemdenbos als daar grote elektriciteitsmasten komen te staan.

Gast

#87

2015-04-07 21:47

Ik woon hier in de wijk en de leefomgeving van de wijk en de stad gaat hiermee achteruit.

Gast

#88

2015-04-22 20:46

Gezondheid en natuur veel belangrijker dan méér electriciteit

Gast

#89

2015-05-03 21:02

Het haagsebeemdenbos is belangrijk recreatie/natuurgebied voor (noord-) Breda, voor een heleboel mensen. Het is een plek voor rust en ontspanning, plekken die schaars zijn in een stad en die gekoesterd zouden moeten worden. Het zou ontzettend zonde zijn om dit mooie gebied, waar tijd en geld in is geïnvesteerd om het te laten worden tot wat het nu is, te verstoren, de horizon te vervuilen

Gast

#90 Re:

2016-04-29 09:54

En dan hebben wehet nog niet eens over de nog extra te plaatsen windmolens nabij het natuurgebied Rooskensdonk, die te samen met de geplande hoogspanningsleiding dit gebied definitief de nek omdraaien#1: Daniël Van der wilt -  

 


Gast

#91

2016-04-29 17:34

Ongelooflijk verbaasd dat die masten dwars door de natuur en langs/over de huizen in de Haagse Beemden bedacht worden!

Gast

#92

2016-07-14 18:29

Omwille van het feit dat er nog altijd geen bewijs is dat het magnetisch veld onschadelijk is voor volksgezondheid en omwille van het feit dat er mooi natuurgebied wordt aangerand
Gertjan

#93 Re:

2017-04-21 09:12

#26: -  

 Juist het vierde bergboezemgebied is perfect voor de 380 KV. geen bewoners die last hebben van het magneetveld, geen landbouwer die last heeft van de masten in zijn perceel en de natuur is daar dan de komende 100 jaar verzekerd. het is een manier van stapelen zodat het gebied zichzelf terug verdiend. net zoals het gebruikt wordt voor waterberging, Hier hoeven zaken elkaar niet te bijten.

gertjan

#94 Re:

2017-04-21 09:16

#91: -  

 Vertgeet niet dat juist de masten die dwars door de haagse beemden lopen hiermee komen te vervallen.