Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Een 'kind met het badwater weggooien' reactie van het ministerie!
Dyscalculie
het is te gek voor woorden dat je met zoveel kwaliteiten verplicht een rekentoets moet kunnen halen...hoe zit het met gelijke behandeling....Teken de petitie tegen de verplichte rekentoets. Voor dyslexie zijn allerlei examenvoorzieningen zoals laptops met spreektoets en al.... voor dyscalculie wordt niets ondernomen! Een verplichte toets verminderd de kansen van kinderen die verder een zeer goed stel hersens hebben. En niet voor alle beroepen is rekenen belangrijk! Daar zal het kind en zijn ouders zelf ook wel bij nagedacht hebben!
Dyscalculie is niet alleen voor vwo een probleem maar ook in het vmbo, op alle scholen, dat begint al in het basisonderwijs....net als dyslexie!
Re:
Ik baal van de generaliserende opmerking:"scholen moeten minder volgens het boekje en de regels werken". De scholen zijn de oorzaak niet, maar onze regering die elke keer de regels verzint en scholen straft, als ze het kind belangrijker vinden dan de regeltjes. Ze worden publiekelijk in de media als zwakke scholen wegzet.
De nekslag voor de leerling! Ik ben blij dat ik voorlopig in het buitenland werk,. Succes met z'n allen in 'ons Nederland.
Teken de petitie! Vooruit met de creativiteit in de ontwikkeling van het kind!
Gr.
Bert Cocu
Zo herkenbaar... we hebben een zoon met ernstige dyscalculie en niemand lijkt te weten wat er voor mogelijkheden zijn. Niemand heeft antwoord op vragen bv. over de landelijke rekentoets.
Iemand met een beenprothese hoeft toch ook geen coopertest te doen?
Waarom is de eis voor iemand met dyscalculie dan wel gelijk voor de rekentoets?
Re: Wel wiskunde, geen rekentoets? Onzin
#25: Onzin - Wel wiskunde, geen rekentoets? Onzin
Mijn dochter heeft dyscalculie (en is trouwens ook dyslectisch) en heeft daardoor grote problemen met hoofdrekenen en digitaal klokkijken. Het wordt hierdoor voor haar erg moeilijk om voor de rekentoets te slagen, ondanks veel extra hulp binnen en buiten school. Zij haalt echter wel altijd (ruime) voldoendes voor wiskunde en natuurkunde op mavo/havo niveau. Er is dus geen probleem met haar inzicht in de exacte vakken maar wel met het automatiseren van rekenen. Als zij een rekenmachiene mag gebruiken komt zij er prima uit.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Goede cijfers voor de opleiding nivo 3 maar rekenen lukt maar niet.
Zonder 2F zou ie niet kunnen slagen!
Dit moet anders!
Net als bij kinderen / leerlingen die dyslectie hebben ontheffing verleent kan worden voor de verschillende taalvakken moet voor kinderen / leerlingen die dyscalculie hebben ook ontheffing verleent moeten kunnen worden voor rekenvakken
Mijn dochter doet het prima op haar MBO 4 opleiding, ook het rekenen dat bij de opleiding hoort. Maar de 3F rekentoets kan zij nooit halen vanwege haar dyscalculie.
Ik heb zelf -ondanks mijn dyscalculie- een mooie opleiding aan de universiteit kunnen volgen, maar vandaag de dag mag je met dyscalculie niet verder dan MBO 3 (want daar moet je de 2F toets halen).
De rekentoets IS niet om te halen, het is een toets die het NIVEAU vast stelt, verder niets.
al dat getest is nutteloos en veroorzaakt onnodig stress bij de kinderen en hun ouders.
Re:
De 3 F toets staat gelijk aan Havo 5 niveau . De toets is veel te moeilijk ook voor kinderen zonder rekenproblemen.
| This discussion has been closed. |