Broodfokker hezehof te lummen moet stoppen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Broodfokker hezehof te lummen moet stoppen!.


Gast

#326

2015-02-07 16:05

Zieke puppy's verkopen,. Daar moet een einde aan komen .

Gast

#327 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-02-12 14:02

#305: Chow - Re: Re: Re: Re:  

 indien interesse, ik heb ook een verhaal voor u....


Gast

#328

2015-02-18 13:35

Dit soort praktijken moet stoppen. T zijn levende wezens en geen handelswaar!!!
EW

#329

2015-02-24 13:27

helaas zijn wij er ook ingetuind. 

Wij hebben een (overigens tot nu toe gezonde) 6 maanden oude Franse Bulldog pup gekocht bij het Hezehof.

Naast (gelukkig tot nu toe ook weer 'eenvoudige') gedragsproblemen blijkt inmiddels ook dat de hond helemaal geen Franse Bulldog is.

Wij zijn een Nederlands/Frans stel en onvoldoende op de hoogte van onze rechtspositie mbt aankoop in België.

Is er Europese regelgeving?

In ieder geval is duidelijk dat de Hezehof een criminele organisatie is die z.s.m. opgeheven moet worden.


Gast

#330

2015-04-08 19:15

Mijn zuw heeft een maand geleden €1200 betaald voor een puppy die achteraf doodziek bleek te zijn. De kosten voor de dierenarts bedragen al meer dan €700...
Puppy

#331

2015-05-15 08:50

wat mij verbaast is dat men zomaar een pup koopt zonder zich te verdiepen in de kennel....in deze tijd waarbij één zoekwoord op het web zet en men genoeg informatie krijgt.....bijvoorbeeld "hezehof ervaringen"   


Gast

#332

2015-05-26 09:50

Wij hebben een jack russel teefje geadopteerd dat 8 jaar lang gebruikt werd om pups te werpen in een koeistal ! Sinds ze bij ons is begint ze open te bloeien . Ze begint nu pas te leven !

Gast

#333

2015-06-08 15:29

Dit is schijnbaar de enige manier om het te laten stoppen, daar de regering 'belangrijkere' zaken te doen heeft....

Gast

#334

2015-06-08 19:26

Deze praktijken moeten echt stoppen! Gelukkig zijn er mensen die het hart op de juiste hebben. Met vriendelijke groeten

Gast

#335

2015-06-09 19:39

Ze moeten alle broodfokkers sluiten !jammer genoeg 9 jaar geleden ook mijn hond bij een broodfokker(acantus) gehaald..een whippet,achteraf te weten gekomen dat ze uit Roemenië kwamen..plus dat hij al een jaar sukkelt met van alles en nog wa terwijl deze gemiddeld 14j worden....sluiten die handel!!!

Gast

#336

2015-06-09 20:48

Ieder levend wezen moet met liefde en zorg behandeld worden. Geld is niets . stop die beulen aub!!!!

Gast

#337

2015-06-09 21:15

De dierenmishandeling en broodfok moet stoppen!!

Gast

#338

2015-06-09 22:07

Onze pup werd doodziek enkele dagen na thuiskomst. De kattenziekte... At en dronk niet, heel erg ziek beestje! Heeft het uiteindelijk toch gehaald na veel dierenartsbezoekjes. Achteraf bleek ook dat we hem te vroeg mee naar huis kregen. De bazin beweerde dat hij 8 weken was, terwijl hij pas 6 weken was toen we hem mee kregen, waardoor we nu gedragsproblemen ondervinden. Ook hoort hij maar aan één oor.

Gast

#339 Re:

2015-07-07 12:33

#329: EW -  

 stuur een mailtje naar broodfok-apenstaartje-gmail-punt-com, zij helpen je verder.

 

en ja, hier geldt nu ook de wet dat je 2j garantie hebt op je aankoop.....

spijtig genoeg geven die broodfokkers hier bijna nooit geen gehoor naar.

 

mijn hondje heb ik amper een maand na aankoop doodziek moeten laten inslapen, tot op heden nog steeds geen cent terug! integendeel, wij zijn de moordenaars omdat wij onschuldige puppies (die wij al doodgraag zien na 1 dag) laten inslapen.....

 


Anonymous

#340 Re:

2015-07-11 07:20

#11: -  

 ik kocht een malthezertje en ze heeft al veel geld aan dierenarts gekost.Knie operaties, refluxproblemen, rugproblemen hebben dit arme kleintje al vaak doen belanden op dierenarts bezoek.

Ze hebben me toen bij aankoop gerust gesteld en beweren dat een dierenarts alles controleert, en dat ze enkel gezonde

puppies verkopen. Maar de realiteit is heel anders, ik hou heel veel van men hondje, en het ongemak die dat beestje al heeft moeten ondergaan door het feit dat deze broodfokker enkel en alleen geldbelust is maakt me razend.

Sluiten is de beste manier om dit te stoppen.

In de dierkliniek kennen ze deze broodfokker ze behandelen heel veel hondjes die van daar komen.    


Anonymous

#341

2015-07-11 07:40

men malthezertje is geopereerd aan de knietjes, heeft continu maag en darmproblemen, en heeft al heel veel geld gekost aan dierenartsen. Ik heb ze nu drie jaar en weet dat ze niet lang zal blijven leven.

Gast

#342

2015-07-11 15:40

men ouders kochten een malthezertje en hebben al drie jaar heel wat kosten en ellende meegemaakt. Dat hondje is hun schat en ze is meer ziek dan gezond. Operaties aan pootjes, maag en darm problemen het stopt niet. Die broodfokker had ons nochtans verzekert dat we een gezonde pup kochten en dat een dierenarts alles controleerde. Ze hebben ons 700 euro ontfutseld voor een ziek hondje en dat ze nu al drie jaar is, is enkel mogelijk door het feit dat men ouders al veel geld hebben betaalt aan dierenklinieken en het hondje een heel liefdevolle thuis kreeg.

Gast

#343

2015-07-11 15:46

Het Hezenhof zou geen enkele pup meer mogen verkopen, wij hebben 3 jaar geleden een pup gekocht en hebben ons al blauw
betaalt aan dierenartsen. Het verdriet en de zorgen dat dit mee brengt wegen heel zwaar. Staat men daar niet bij stil als men zo een beestje verkoopt? We zijn gehecht aan dat diertje en moeten dan zien dat ze telkens weer geopereerd wordt en in slaap gedaan wordt voor allerhande zware onderzoeken.
Men moet veel strenger optreden tegen zulke dierenbeulen, want ik heb geen ander woord voor de eigenaar ban HEZENHOF.

Gast

#344

2015-07-12 10:21

Deze fokker MOET stoppen met zijn wanpraktijken!!!

Gast

#345 HEZENHOF

2015-08-05 20:06

MOET STOPPEN MET FOKKEN ZE FOKKEN ER MAAR OP LOS JE KAN ZELFS NIET MET BANKONTACKT BETALEN

DAT IS AL BELASTING ONDUIKING IEDER ZELSTANDIGE MOET BELASTINGEN BETALEN EN DIE INVOER UIT HET BUITEN LAND ACHTER GESLOTEN HEK HEB EEN HOND GEKOCHT 85O EURO NIETS GOED AAN ZIJN TANDEN  EEN BOVEN BIJTER

ER ZIT WE 2 CM OP NA X AANTAL TIJD KAN MIJN HOND NIET MEER ETEN ZOALS HET MOET

BIJ SINTHUBERTUS IS DAT DIREKT AFNEMEN KENNEL NAAM EN NIET MEER FOKKEN


Gast

#346

2015-08-16 12:29

Ik vind het al een goed ding dat ze niet meer op kapaza mogen. Maar mensen, een goede raad, kijk goed uit met verwijten, gegevens... hier publiek te zetten want ze lezen het zelf en gebruiken het tegen je!

Zeer spijtig dat er toch nog steeds mensen naartoe gaan, geen klanten meer = geen puppy's meer!! 

Van mensen in de straat gehoord dat er minstens 1x per week een oost Europese camion stopt.

Van andere mensen gehoord dat ze de beestjes er af gooien en de dode er terug op. Die mensen hebben toen eentje mogen meenemen, weliswaar zonder vaccinaties en boekje dwz dat die hondjes met niets in orde zijn als ze hier arriveren!  Hondje zelf was gestorven na 2 weken... 

 

Wanneer wordt er hier ingegrepen? 

Dierencontrole belt op voorhand voor een afspraak te maken..... ja zeg, moet je daar dan voor gestudeerd hebben?

gast

#347 Beauceron Hezehof

2015-08-17 16:23

3 jaar geleden kochen we een Beauceron pup in Hezehof. Tot op vandaag ben ik boos op mezelf dat ik daar een hond gehaald heb en dat ik me voorafgaandelijk niet beter geïnformeerd heb over dit bedrijf!

Wat een leuke ervaring had moeten worden, werd een echte lijdensweg. Onze kleine pup die er al niet te best uitzag toen we hem de eerste keer zagen, bleek achteraf een zeer zware voedselallergie te hebben, was ook te jong van de moeder weggehaald en ondervoed. Hoe het mogelijk is dat hij een paspoort had met de benodigde vaccanaties en stempels (goedkeuring) is mij nog altijd een raadsel. Hoe dan ook, eens thuisgekomen en na onze dierenarts bezocht te hebben, bleek hij ook 2 chips te hebben (?!?), een huidaandoening waarvan de oorzaak aanvankelijk onduidelijk was en ondergewicht te hebben. Na veel slapeloze nachten, ontelbare dierenartsbezoeken, hoog oplopende dierenarts-medicatie kosten, speciale voeding, handmatig voeren en nog meer slapeloze nachten over hoe het verder moest, hebben wij nu, na drie (!) jaar eindelijk een relatief gezonde Beauceron aan wie we ons hart verloren hebben. 

Wat echter later de impact zal zijn van zijn slechte start en de vele medicatie (tot op vandaag) zal nog moeten blijken en staat ons nog te wachten.

Maar men heeft ons daar wel degelijk een zieke (ziekelijke) pup verkocht waarvan zij op vorhand zeer goed wisten dat deze hond én ons nog een hele lijdensweg te wachten stond.

Enkele voorbeelden:

  • Op onze vraag waarom hij wat kleine, kale plekjes in zijn vacht had, was het antwoord:" was de laatste pup van zijn nest en heeft zich tegenover de anderen moeten verweren." Nee dus, waren de eerste tekenen van de voedselallergie.
  • Op onze vraag of we de ouder-dieren even konden zien, bleek dit niet mogelijk en hiervoor moesten we voorafgaandelijk een afspraak maken.
  • Beaucerons zouden hun specialiteit moeten zijn maar behalve beauceron hebben wij daar nog pups van minstens 10 andere rassen gezien.... 
  • Toen men tijdens ons bezoek op een bepaald ogenblik zag dat we begonnen te twijfelen of we wel tot aankoop zouden overgaan, werd de pup waar we ons oog op hadden laten vallen, onmiddellijk uit de plastic bak getild en in onze armen gegeven waardoor je gevoelsmatig op een rollercoaster belandt en de alarmbellen in je hoofd op de achtergrond brengt. (dom van ons natuurlijk!)
  • ...

 

Wij hadden dit als duidelijke tekenen aan de wand moeten herkennen om hier geen pup te kopen. 

Kortom: Wij hebben ons laten vangen door hun website waar spelende pups én ouderdieren te zien waren en de belofte van ondersteuning bij problemen wat ons het gevoel gaf dat zij zeker van hun stuk waren als het gaat over de gezondheid van hun pups.

 

 

Wij willen niet veralgemenen en zeggen dat je daar géén gezonde pup kan aankopen, maar onze ervaring was in elk geval niet positief en als we ooit een 2e hond zouden in huis nemen, zal hij zeker niet van daar komen.

Wij zullen voor onze pup, nu volwassen beauceron, blijven zorgen met alle middelen die we hebben en dit tot op zijn laatste dag. We zijn aan hem verknocht en kunnen en willen ons leven zonder hem niet meer voorstellen. Maar het had o.i. allemaal anders gekund en gemoeten. 

 

Wij willen maar één advies meegeven: Eens je de weloverwogen beslissing genomen hebt om een hond in huis te nemen, denk er dan zeker even goed en even lang over na waar je hem vandaan haalt.

Informeer je goed op voorhand en bij de minste twijfel, stel je je aankoop beter uit of informeer zeker nog eens ergens anders of nog beter: neem iemand met ervaring mee.

 


Gast

#348

2015-08-21 08:15

Mijn dochter had een hond van daar....een ziek hondje dat haar veel zorgen heeft bezorgd....en veel te veel kosten bij de dierenarts.

Gast

#349 Re:

2015-08-21 08:17

#331: Puppy -  

 Als je nooit een hond gehad hebt weet je ook niets van die praktijken af.


Gast

#350

2015-08-21 09:27

Omdat broodfok sowieso moet stoppen en strafbaar gesteld moet worden.....