Stop geluidsoverlast , rustig woongenot is een noodzaak !

Tony W.

#51 Re: kwestie van opvoeding

2020-05-14 14:28

#5: piet p. - kwestie van opvoeding 

Ik heb last van oerhollandse buren en haar springend kind en ben "buitenlander", laten we niet die discussie aangaan, want dat is een domme discussie

Juffrouw X

#52 Re: Re: kwestie van opvoeding

2020-06-24 19:39

#51: Tony W. - Re: kwestie van opvoeding 

Ja, dat is het probleem. Iedereen mag kinderen maken, ook mensen die geen benul hebben van sociaal gedrag.

xx

#53

2020-06-26 16:46

Ik weet niet of ik het met alle standpunten van de petitie eens ben, maar ik vind het wel een goed iniatief.

Laten we het vele geluid eens bespreekbaar maken: recent las ik dat 1 miljoen mensen last hebben van geluidsoverlast en ik ben er een van.

Ik woon in een grote stad en een oudere buurt, dus ik kan niet rekenen op een volledige stilte, dat gaat gewoon niet. Maar deze huizen zijn wel gebouwd toen er geen mobiele telefoons, game stations, tv's, muziekinstallaties, kattenverjagers en elektrisch gereedschap bestonden en al dat geluid dat het maakt, daar hebben we wel toenemende name last van.
Het lijkt ook wel of 'stilte' een eng begrip aan het worden is.

Ik weet niet of we regels moeten opleggen, maar we kunnen misschien wel om bewustwording vragen dat mensen last hebben van alle geluiden. Een SIRE campagne, maar ook op persoonlijk niveau. Als ik geluidsoverlast probeer te bespreken, open ik het gesprek met de vraag of ze zich bewust zijn van het geluid dat ze maken. Het is vaak ook wat minder confronterend om de vraag zo te stellen dan te eisen dat ze geluid dimmen.

Als maatschappij is nauwelijks discussie over geluidsoverlast en wie weet wordt het fenomeen ooit nog eens beschouwd als een gezondheidrisico en is er actie. Een groot onderzoek organiseren naar de effecten van overlast lijkt me veel meer impact hebben dan blind wetten en regels invoeren.

Ondertussen, stilte pakken in de stad doe ik door in het weekend vroeg op te staan of laat in de nacht op te blijven. Maar net als velen van jullie vrees ik de zomerdagen met alle spelende kinderen die gillen en voetballen tegen een muur, barbecuende buren en alle installaties die naar buiten worden gesleept.

 

 

 




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...