Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.

G A S T

#426 GASTENVERBLIJF?????

2014-07-23 10:46

Wij mogen wel komen luisteren naar verhalen over de asielzoekers, waarom ze hier komen/zijn e.d.
Begin eerst eens met het luisteren naar de omwonenden en met het nakomen van afspraken.
Dat er nu een grote groep van omwonenden zwaar in de shit zit zowel emotioneel als financieel wordt domweg genegeerd.
Wat zijn het voor een stel lamlendelingen in de Gemeente Raad, COA, kerkelijke instanties, welkomstinitiatiefnemers.

Gast

#427 He nah die naive wens pastoor weer

2014-07-23 11:23

http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2014-07-22/cadeaus-en-gastvrijheid-voor-asielzoekers-koepel

Nou meneer Hopman, gaat u het ons maar allemaal weer eens uitleggen. Typisch weer, nog meer subsidie bij elkaar slijmen, nog meer geld in iets steken wat totaal besides the point is. En als klap op de vuurpijl komt u het ons, racistische vreemdelingenhatende egoistische omwonenden maar weer lekker bevoogdend allemaal even uitleggen. Maar intussen wilt u dus wel mijn belasting geld.

En passant verrechtst de samenleving waar we bijstaan, en dat komt door wereldvreemde naive cultuurrelativerende snuiters als u, die bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspeelt, omdat u en uw vrienden middels ondemocratische structuren ons een mono-cultuur zonder duidelijke randvoorwaarden en terugkoppel mechanismen door de strot te duwt.

En oh ironie; als er zoveel draagvlak is onder omwonenden, is subsidie toch niet nodig? Collecte busje en aan met de banaan.

vrouwelijke gast

#428 Re: GEEN AZC MAAR GASTENVERBLIJF - KNETTERGEK

2014-07-23 12:50

#424: - GEEN AZC MAAR GASTENVERBLIJF - KNETTERGEK

Het was toch maar voor een jaar, hooguit 2 jaar dat ze daar konden blijven?

Heb diep medelijden met de omwonenden.

De arrogantie waarmee dit door onze strot wordt geduwd

Er moet inderdaad iets gebeuren.

 


Gast

#429

2014-07-23 13:17

Het getreiter gaat maar door en door. Die ex politicus en Hopman en hun vrienden binnen de raad zijn alle gevoel voor proportie, draagvlak en fatsoen uit heg oog verloren. Ik neem aan dat beiden hun huis al vol hebben met eritrese mannen en de wietbaronnen al gevraagd of er ook in hun voortuin een shop mag komen? Of zitten beide lekker veilig weggekropen bij v Lunteren in het Ginneken? Hypocriet en beledigend!

Gast

#430 Coa

2014-07-23 16:09

Het coa lijkt groot voorstander van eenrichtingsverkeer en handelt m.i. zonder enig respect voor direct betrokkenen en omwonenden. Enkele quotes;
- "we hebben de omwonenden kunnen informeren over de haalbaarheid van deze opvang"....Tja, informeren is volgens de Van Dale toch echt iets anders dan het serieus nemen van zorgen, deze aanhoren en mensen overtuigen om zo broodnodig draagvlak te creëeren
- "wij zullen informatie verstrekken en ontvangen, maar gaan niet in debat"....hoe moet ik het beloofde toekomstige overleg van de beheergroep met het coa dan zien? als wederom een eenzijdig informeren vanuit het coa? Doe in dat geval liever geen beloftes waarvan je eigenlijk zegt dat je ze toch niet zult nakomen
- Het coa doet geen uitspraken over de kosten van de verbouwing van de Boschpoort, maar geeft vervolgens WEL aan (bndestem) dat "het zeker geen miljoenen zullen zijn". Punt 1; als je zegt geen uitspraken te doen, DOE ze dan ook niet. Punt 2; een zeer, zeer laffe uitspraak, wees transparant
- de Boschpoort was afgelopen donderdag opengesteld voor de pers, toch fijn dat je als omwonende via de krant moet vernemen wat de stand van zaken rondom de verbouwing is

Een tip voor de instantie die zegt in de toekomst nauw overleg te willen voeren met betrokkenen en omwonenden; wees eerlijk, transparant, toon respect en neem je verantwoordelijkheid naar die betrokkenen en omwonenden, je zult ze immers nog heel hard nodig hebben om e.e.a. tot een succes te maken....En als je er dan toch voor kiest om alle communicatie naar omwonenden via de pers te laten verlopen, overweeg dan vooral een mediatraining om tegenstrijdige uitspraken en loze beloftes in de toekomst te voorkomen.

Gast

#431 En nog altijd geen bestuursovereenkomst

2014-07-24 07:38

Tomtiedomtiedom, u staat in de wacht.... er zijn nog zo'n 20 gemeentes voor u.

Sjonge jonge, toen er akkoord moest worden gegeven, buitelden ze vanuit COA en college/ raad over elkaar heen, 'kijk mij eens lekker goed zijn', zonder zich er in verdiept te hebben, zonder de buurt fatsoenlijk te informeren en nu ook zonder de randvoorwaarden helder te hebben. (gelukkig waren er een paar uitzonderingen, die wil ik niet te kort doen) En wij, buurtbewoners staan erbij en kijken er naar. Een speelbal van loze onduidelijke beloftes. Als zaken straks anders verlopen dan de geschetste roze wolk, dan kunnen wij erin stikken. Drugsoverlast, gebrek aan sociale cohesie, verpaupering, leegstand en nu ook nog een azc erbij in deze wijk, zonder duidelijke kaders en met een giga aantal plaatsingen.... Er is al jaren niets meer geïnvesteerd in straten als de Boschstraat, Nassaustraat etc. Als dit een democratie moet zijn........

En het ergste: ik heb gehoord wat er voor mooie alternatief plannen zijn aangeboden voor de koepel. Dan kan ik wel janken.

Gast

#432

2014-07-26 06:10

Typisch...Via start people vind ik zojuist de vacatures die het coa heeft uitgezet. Er worden o.a. woonbegeleiders gevraagd. Bij de omschrijving van het bijbehorende takenpakket staat op nummer 1; je signaleert spanningen, spreekt bewoners aan op ongewenst gedrag en intervenieert.....Hoezo "we verwachten geen problemen"?? Als je in een vacaturetekst eerlijk kunt zijn over de risico's, wees dit dan ook naar omwonenden.....Als ik niet zo boos zou zijn, zou ik het bijna lachwekkend beginnen te vinden..
GAST

#433 vertrouwen

2014-07-26 09:03

Ik weet echt niet meer hoe ik nog één woord kan vertrouwen van o.a. COA en Gemeente Breda.
Het is een en al liegen en bedriegen. Spreken met twee monden.
Ga naar de Klokkenberg. Dat was wel goed voor mijn tante en kennissen toen Elisabeth er in zat.
Die mochten wel met 4 of 6 personen op een zaal slapen en met nog meer personen in het dagverblijf zitten met een piep klein keukentje.
Maar het blijkt niet goed genoeg te zijn voor asielzoekers?? Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig?
Nederland naar de klote aan het helpen.

Gast

#434

2014-07-26 09:26

Tijdens de informatie- en inspraakavond een nobel en positief verhaal afsteken over je positieve benadering van de doelgroep, maar tegelijkertijd (en dus in werkelijkheid) bij de werving van je personeel beginnen met dit soort negatieve taken en eisen...schande!
boze buurtbewoner

#435 VERGUNNING

2014-07-28 07:42

Wanneer ik iets wil veranderen aan mijn woning dan dien je dit te melden en of een vergunning hiervoor aan te vragen.
Ik ben geen enkele vergunningaanvraag tegengekomen betreffende De Boschpoort. Hoe kan dit?
Vrachtwagens, busjes, personenauto's rijden af en aan. Toen ik er vorige week langs liep reed er net een kolossale vrachtwagen naar binnen waarop stond RAMEN EN KOZIJNEN. Hier zullen dan toch geen stoeptegels of wat dan ook ingelegen hebben.
Ik zou het niet moeten presteren op deze manier dan zouden ze meteen van de Gemeente uit bij mij op de stoep hebben gestaan.
Hoe kunnen we de werkzaamheden stop laten zetten totdat alle vergunningen afgegeven zijn?

Gast

#436 #435

2014-07-28 08:49

Ha Buur, mail ons even, er is recent info over binnengekomen en je kan zeker heel veel doen. Ff contact via geenazcinbinnenstad@gmail.com

Het is inderdaad erg schandalig, het is meten met twee maten, maar ja. Dit onzalige plan om deze mensen op deze zwakke locatie op te vangen moet om onverklaarbare redenen doorgang vinden. Die Boschstraat en directe omgeving is in handen van de onderwereld, de snelheidsovertredingen in de straten rondom de Boschpoort echt te gek voor woorden (heeft de gemeente eerder al bij aangegeven niks aan te willen doen omdat de racebaan Sophiastraat/ Nassaustraat richting Ignatiusstraat zoveel busverkeer ?!? kent) ja, maar tussen die bussen crossen ze met meet dan 100 langs onze woonhuizen. Het aantal (dodelijke) ongelukken op deze as is hoog!Met nae dat stuk bij de kruising Boschstraat.Tel daar het gebruikelijke stap publiek nog bij op, de achteruitgang van draagvlak en cohesie in het algemeen, leegstand van winkels etc en daarom, gemeente, is deze locatie een recept voor een ramp.

Gast

#438 #437

2014-07-29 06:50

Even naar de website geenazcinbinnenstad.weebly.com en dan even op de knop contact drukken. Of even mailen naar geenazcinbinnenstad@gmail.com.

Volg ons ook op twitter #centrumgeenazc
GAST

#439 AKELIG

2014-07-29 07:23

Wat een akelige discussies worden er gevoerd op de site van Omroep Brabant.
Vooral de persoon die zich Unweit noemt, bah, daar ja je bijna van kotsen.


Gast

#440 Bestuursovereenkomst

2014-07-29 08:31

De bestuursovereenkomst staat online op breda.nl! We gaan er mee aan de slag!

Gast

#441 Post

2014-07-29 16:00

Sjonge jonge, slappe overeenkomst en ter kennisgeving ligt het dan weer in de bus. Jongens, vraag het ons nou eens van tevoren!!! Grrrrr

Gast

#442 Eerste reactie van de omwonenden die overeenkomst hebben aangevraagd:

2014-07-29 16:10

Zie ook de website: www.geenazcinbinnenstad.weebly.com

De buurtbewoners hebben kennisgenomen van de bestuursovereenkomst waarin de gemeente de overlast die de buurt zal ondervinden van een AZC in de Boschpoort nu wel erkent. Verder vindt men de overeenkomst zeer teleurstellend en een gemiste kans om tot goede en duidelijke afspraken te komen. Er is op verschillende punten niet tegemoet gekomen aan de eisen van de gemeenteraad als geuit in de commissie vergadering van d.d 2 juli jl. De overeenkomst is te vaag zodat er geen enkele garantie wordt gegeven omtrent de handhaving van de leefbaarheid in de buurt. Geen harde afspraken omtrent de samenstelling van de groep, geen harde afspraak omtrent de duur van de opvang. Bovendien staan er geen sancties in indien één der partijen zich niet aan de gemaakte afspraken houdt. Bovendien kan de overeenkomst door het COA worden ontbonden, maar niet door de gemeente Breda. Tenzij er sprake is van ‘excessen op het gebied van de openbare orde en veiligheid’. Wat dat ongedefinieerde begrip moge betekenen is voor velen een raadsel. De ongerustheid stijgt door de ondoordachtheid van de zogenaamde afspraken zoals deze er nu liggen.

Wij blijven het COA en de gemeente herinneren aan haar beloftes en beraden ons op verdere stappen.

Gast

#443 Bestuursovereenkomst gemeente

2014-07-29 16:46

Jullie kunnen hem makkelijker van onze website halen dan van de gemeente. Is nog al een zoekpuzzel.

http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/bestuursovereenkomst-29-juli-2014.html
Tja

#444 Ligt het nou aan mij?

2014-07-30 17:10

Als ik zie wat er binnen gebracht wordt. Als ik lees wat ze aangeboden krijgen. Veel Nederlandse kinderen kunnen tegenwoordig niet meer op zwemles omdat het te duur is voor hun ouders. Er zijn Nederlandse kinderen die geen computer hebben, want te duur. Onze Nederlandse ouderen zouden dolgraag zo entertaint worden in hun bejaardenhuis, maar helaas geen geld. Ik ben geen racist maar is het niet zo dat we eerst eens fatsoenlijk voor onze eigen mensen moeten zorgen? Of ben ik nou gek? En dan 40 procent gezinnen. Dat betekent nog steeds 60 procent alleenstaande mannen......als moeder van dochters die in dit gebied regelmatig vertoeven (film, school, stad etc) maak ik me nog steeds zorgen...

Gast

#446 bron http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/137460-aantal-asielzoekers-in-nederland-

2014-08-03 10:01

Mensensmokkelaars
'In de jaren voor 2014 kwamen de meeste asielzoekers uit Somalië, Irak en Afghanistan. Ten tijde van de Balkanoorlog (1992 - 2001) kwamen er veel mensen uit Bosnië naar Nederland. Eritreeërs gingen voornamelijk naar Zwitserland en Duitsland, maar in de eerste helft van 2014 wisten ze de weg naar Nederland te vinden. Of mensen die hun eigen land ontvluchten Nederland weten te vinden hangt mede af door welke mensensmokkelaars ze worden bijgestaan. De tussenpersonen vragen grote sommen geld en regelen dan de reis.'

Er staan zo veel panden leeg rondom die koepel. Mischien wil het regime in Eritrea onze straat wel opkopen. Kunnen ze gelijk hun handeltje goed in de gaten houden, wij ook blij dat we er weg kunnen. Goede deal? De NL overheid mag immers ook zaken doen met criminelen, dus waarom wij niet?

Gast

#447 Aalten/ Barlo neemt advocaat in de arm!

2014-08-03 10:14

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2063227/buurt-aalten-wil-asielzoekers-niet-terug.htm

wie kent mensen daar? Laat ze contact opnemen met geenazcinbinnenstad@gmail.com, kunne we de krachten bundelen. Als er dus eenmaal een azc is geplaatst, kom je er dus nooit mee van af, dat blijkt dan weer uit de situatie in Aalten! Gemeente Breda, doe ons dat hier niet aan, we kunnen het er nu voor twee jaar al niet bij hebben, los EERST hier de ernstige problemen op!

Gast

#448 Ellende

2014-08-04 19:18

Buurt, ik zie de laatste maanden zo veel rare lui die lopen te dealen en te kopen, meer als anders. Mn rondom de kop van de Bsochstraat, Kloosterlaan, en dan vervolgens aan de overkant bij de Nwe Boschstraat. Valt het jullie ook op? Gemeente Den Haag sluit per direct 2 strandtenten omdat bezoekers drugs bij zich hebben, gemeente Amsterdam veegt de wallen schoon, en gemeente Breda plaatst 400 getraumatiseerde asielzoekers in een criminele omgeving die zijn weerga niet meer lijkt te kennen. Ga eens op het terras zitten bij de Beijerd, en kijk eens wat er af en aan rijdt, met bloedstollende snelheid. Het is wachten op de eerste criminele afrekeningen daar, zeker als er ook nog mensenhandel/ mensensmokkelaars bij om de hoek (letterlijk) komen kijken. Breda, toon lef en zorg dat het beter wordt, dit is echt onleefbaar aan het worden! En mensen worden murw. Bad money attracts more bad money, en verdrijft goede initiatieven!

Yvon

#449 Re: Ellende

2014-08-06 10:19

#448: - Ellende 

 Dat is me idd ook opgevallen en er lopen ook junks rond met raar gedrag, er is totaal geen respect voor bewoners v omliggende straten waar ook gezinnen met kinderen bij zitten, walgelijk als je ziet dat er totaal geen rekening is gehouden met toekomstige problemen die er zeker zullen komen, gezien de problemen die er al zijn.


Gast

#450 Re: Re: Ellende

2014-08-06 18:15

#449: Yvon - Re: Ellende 

 Precies! Zat laatst op het terras bij de Beijerd en Dames Pellens en wat ik daar asociaal hard voorbij zag rijden, aan grote snelle auto's, quats etc. Hard rijden! En rare manouvres! Levensgevaarlijk, daar gaan echt nog meer doden vallen (google maar eens op Nassuastraat/ Sophiastraat en je schrikt van de grote aantallen zware ongelukken) 

 

ook bizar: steeds dezelfde autos die langskomen. volgens de uitbaters is het schering en inslag, maar doet de gemeente niets.  Wie weet kan het COA ze bewegen iets aan de drugscriminaliteit en verkeersoverlast te doen. De gemeente kruipt voor die club, dus het zou nog een klein geluk bij een groot ongeluk zijn.