Flexwoningen Nieuwveen/Langeraar voor vluchtelingen

20220825_132932.jpg

Gemeente Nieuwkoop wil op 3 locaties voor maximaal 20 jaar 28 flexwoningen gaan plaatsen voor vluchtelingen. Dit is op de W.P. Speelmanweg, Langeraarseweg achter 150 en op de Langeraarseweg 204.

Hoop burgers zijn het er hier niet mee eens, want vele jongeren en senioren staan al jaren te wachten op een betaalbare woning in deze gemeente en door allerlei regeltjes kon daar niks voor gedaan worden. En nu zomaar uit het niets, kunnen er wel even 28 flexwoningen uit de grond gestampt worden voor een "veilig thuis" voor de vluchtelingen?? Waar is onze veiligheid straks? En waar zijn de woningen voor jongeren en senioren?? Die mogen nog eens 10 jaar extra wachten??

Wij zijn er klaar mee!! Tijd voor actie!!.

Daarom verzoek ik iedereen deze petitie te ondertekenen.

Vooral alle jongeren en senioren die ook al jaren een huisje zoeken. Maar ook alle mensen die er er flink op tegen zijn dat deze woningen hier komen.

Door te ondertekenen, machtig ik D. Straathof om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.