Examenmaatregelen rondom corona

Vannochtend liepen mijn medeleerlingen en ik (leerlingen havo 5) de aardrijkskunde les binnen en vertelde onze docent ons dat het examen van 2022 die wij zullen maken geen versoepelingen bevat omtrend corona. Dit werd vannochtend via de NOS duidelijk en later hoorde wij dit van meerdere docenten. Het ging als een lopend vuurtje door de school en hier ontstond veel onenigheid over.

De examens van de afgelopen twee jaar zijn wel versoepeld. In 2020 werden er geen examens gemaakt en in 2021 werden de regels omtrent de examens versoepeld, omdat er door corona veel les was gemist en het thuisonderwijs over het algemeen niet optimaal was.

Het verbaast ons dan ook dat in het komende jaar de examens niet versoepeld zullen worden, mocht de situatie onveranderd blijven. Wij als examenleerlingen hebben de afgelopen twee jaar achterstand opgelopen. Door het thuisonderwijs maar ook door de massale lesuitval en de stof die wij hierdoor hebben gemist. Deze twee jaar zijn cruciaal geweest. De achterstanden zijn amper of zelf niet meer in te halen.

Wij pleiten daarom voor versoepelingen voor de komende examens van 2022. Wij verbazen ons erover dat de afgelopen twee jaar wel versoepeld zijn en snappen niet waarom dat voor het komende jaar niet geldt. De achterstand is bij de examenleerlingen van dit jaar misschien nog wel groter dan die van de examenleerlingen van de voorgaande twee jaren. Omdat de leerlingen die in 2022 examen zullen doen twee volle jaren het corona-onderwijs hebben ervaren in tegenstelling tot de leerlingen die de afgelopen twee jaar examen hebben gedaan.

Door te ondertekenen, machtig ik Danny Valentijn om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.