Eugene verdient een toekomst!

Via deze petiite willen wij de vrijlating van Eugene Djangmah, onze klasgenoot, teammaat, trainer, maar vooral goede vriend bekrachtigen. Eugene is door iedereen geliefd, hij ligt goed in elke groep waar hij deel vanuit maakt en is volledig geïntegreerd in een groot sociaal netwerk. Groenenhoek Sport, waar hij een vaste waarde is van het eerste team, voetbalstages.be waar hij een geliefde trainer is bij vele jonge spelers en de scholen die hij liep. Overal waar Eugene komt, maakt hij vrienden die tot op de dag van vandaag er nog altijd voor hem zijn.

Dit is zijn verhaal: Eugene is een achttienjarige jongen uit Antwerpen die tien jaar geleden samen met zijn vader naar België is overgekomen vanuit Ghana. Omdat hij geen
Belgisch paspoort kon voorleggen tijdens een politiecontrole, werd hij overgebracht naar de gesloten instelling in Vottem. Er werd hem elk contact met de buitenwereld
afgenomen. Mede door onze acties en aandacht in de media is het bevelschrift om het land binnen 5 dagen te verlaten verlengd met een maand en is hij in die periode vrij.
Hij loopt nog steeds het risico uitgezet te worden naar Ghana waar hij helemaal niets of niemand kent. Maar dit gaan wij natuurlijk niet laten gebeuren. Met elke handtekening wordt onze eis versterkt, bedankt!

Eugene verdient een toekomst    Neem contact op met de schrijver van de petitie