Eerherstel voor Sam Brokken

795E3AA2-199C-4560-A79B-4F397A846733.jpeg

Op 28 augustus 2021 werd er een petitie online gezet met de volgende tekst:

“Het ontslag van Sam Brokken naar aanleiding van het debat dat hij had in terzake van 14 februari met Pierre Van Damme moet rechtgezet worden nu overduidelijk gebleken is dat Sam terecht zijn twijfels uitte over het immuun zijn en niet meer kunnen doorgeven aan anderen van het covid-19 virus na vaccinatie.”

Op 30 augustus 2021 werd deze petitie offline gehaald met de volgende vermelding:

“Deze petitie is nu afgesloten omdat ze onjuiste of misleidende informatie bevatte. De initiatiefnemer van de petitie is op de hoogte gebracht.”

Elke keer er vanaf nu een bericht of actie onterecht gecensureerd wordt moeten we dit aan het licht brengen en daarom komen we nu met deze petitie. Laat we deze viraal laten gaan opdat steeds meer mensen eindelijk beseffen wat er het afgelopen jaar is misgelopen. Niemand heeft de waarheid in pacht maar het kan niet zijn dat kritische stemmen nog langer gecensureerd worden.

De petitie die offline werd gehaald was gericht aan de PXL. Deze nieuwe petitie is echter gericht aan de VRT want als openbare omroep hebben zij de plicht om na de hetze die ontstaan is rond de persoon van Sam Brokken te berichten dat zijn tussenkomst in De Zevende Dag van zondag 14 februari 2021 zeer terecht was. Professor Van Damme beweerde dat het bewezen was dat je 12 dagen na vaccinatie het virus niet meer kon overdragen. Lector gezondheidswetenschappen Sam Brokken vroeg welke studie dit bewijs kon leveren want hij twijfelde of een vaccin de overdracht van het virus wel kan stoppen. Intussen is gebleken dat deze twijfels gegrond waren en dat heeft professor Steven Van Gucht recent ook aangegeven.

Men kan stemmen proberen smoren door censuur, men kan mensen die oprecht en naar beste vermogen hun stem laten klinken ontslaan, men kan hen met fysiek geweld bedreigen, maar de waarheid bestaat en wringt zich door onooglijke kieren en spleten naar de oppervlakte. Die aflevering van De Zevende Dag zal nooit eindigen. Via deze weg vragen wij aan de VRT voor een rechtzetting zodat deze aflevering voor Sam Brokken eindelijk wel kan eindigen. Hij heeft genoeg schade ondervonden en dit moet stoppen.

“Een nieuwe wetenschappelijke waarheid zegeviert niet doordat haar tegenstanders overtuigd raken en er mee instemmen, maar eerder doordat de tegenstanders geleidelijk uitsterven, en dat een nieuwe generatie opkomt die al met de waarheid vertrouwd is.” - Max Planck

Door te ondertekenen, machtig ik Emile Zola om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.