Een overdekte plek voor de Hasseltse skaters?

skaters.jpg

Beste skateboarders & skateliefhebber,

In het weekend wordt het op het skateterrein in het Hasseltse Kapermolenpark gezellig druk. KPM skateboard initiaties en Nina Skateboardings leren er op zaterdag- en zondagochtend jonge skaters waar skateboarden om gaat. Het zijn warme sportclubs, met enthousiaste lesgevers die ervoor zorgen dat iedereen er zich meteen thuisvoelt. De Hasseltse jongens en meisjes leren er skaten, maar maken er ook vrienden.

De warme zomerdagen maken plaats voor kille winterochtenden. KPM skateboard initiaties en Niña Skateboardings zoeken binnenkort opnieuw hun toevlucht in een sporthal in Kuringen. Een prima alternatief voor de lessen. Maar de jonge skaters oefenen ook graag hun tricks op een doordeweekse avond als hun huiswerk af is. Of op hun vrije woensdagnamiddag. Sporten is gezond, toch? En bovendien: #sportersbelevenmeer. Ook in Hasselt.

We vragen aan de Hasseltse burgemeester graag of er in onze mooie stad nergens een hal beschikbaar is waar deze jonge skaters tijdens de wintermaanden hun favoriete sport kunnen beoefenen? Slechts één vereiste: een gladde betonnen vloer. De rest willen we desnoods zelf voorzien. De enthousiaste lesgevers en ook enkele ouders zetten hier graag -zelfs letterlijk als het moet- hun schouders onder.

Deze vraag komt vaak ter sprake tijdens de skatelessen. Daarom willen we nu zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen. Van de enthousiaste lesgevers, ouders & kinderen waar ik over sprak. Om aan te tonen dat het leeft. Dat de vraag reëel is. Dat de nood hoog is. En de oplossing nabij?

Teken jij mee?

Alvast een stevige dank-je-wel van alle Hasseltse skateboarders!

Door te ondertekenen, machtig ik Sara Dekens om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.