VanWeelBethesda_SEH1.jpgDe Spoedeisende Hulp (SEH) in het van Weel-Bethesda ziekenhuis moet openblijven!

Minister Kuipers heeft een toekomstagenda/(kwaliteits)plan Acute Zorg bekend gemaakt. Hierin wordt de zogeheten 45-minutennorm losgelaten. Deze norm heeft betrekking op de bereikbaarheid van spoedeisende-hulpafdelingen (SEH). Het is de maximale (totaal)tijd die nodig is om met de ambulance de patiënt te bereiken en om daarna naar de spoedeisende hulp te rijden. Vanuit Voorne is de dichtstbijzijnde SEH in het ziekenhuis van Weel-Bethesda en deze voldoet aan de 45-minutennorm voor de inwoners van Voorne aan Zee. Met het loslaten van deze norm wordt de weg geopend naar een vermindering van het totaal aantal spoedeisende-hulpafdelingen en wordt een sluiting van de SEH in Dirksland een reële optie. Het gevolg hiervan zou een verdere verschraling van medische zorg voor de inwoners op Voorne betekenen.

Inwonersbelang Voorne (IBV) maakt zich hard voor medische zorg dichtbij. IBV is tegen deze afschaling van medische zorg voor de nieuwe gemeente Voorne aan Zee en heeft een motie tegen een sluiting van de SEH in Dirksland medeondertekend.

Maar het IBV wil ook uw stem laten klinken, dus:

Teken voor behoud van deze Spoedeisende Hulp (SEH) en stem daarmee tegen verschraling van medische zorg op Voorne!

Inwonersbelang Voorne (IBV)    Neem contact op met de schrijver van de petitie