De Kinderboeken in de Bieb Oostzaan moeten blijven

Bieb.jpg

Vanaf Januari 2020 zijn er geen kinderboeken meer in de Bieb Oostzaan.

De gemeente wil de Bieb Oostzaan moderniseren voor "de promotie van leesplezier bij de jeugd en preventie en bestrijding van (digitale) laaggeletterdheid". Maar tegelijkertijd heft ze de kinderboekencollectie op en wordt alleen het digitale aanbod uitgebreid. De kinderboeken worden verdeeld onder scholen.

Dit betekent dat ouders/verzorgers en kinderen niet meer bij de bibliotheek terecht kunnen voor de grote collectie prentenboeken, informatieboeken, AVI boeken (leren lezen), luisterboeken, hobbyboeken, strips en kinderliteratuur. Als je samen met je kind boeken wilt zoeken, lezen of lenen moet je voortaan naar een bibliotheek in een andere stad. Maar er zijn steeds minder bibliotheken waar je terecht kunt.

Leesplezier en geletterdheid bevorder je niet door boekencollecties op te heffen.

Wij, ouders, verzorgers, opa's, oma's, familie, vrienden, leerkrachten en buren van kinderen uit Oostzaan, Zaandam en Amsterdam Noord, willen dat de kinderboekencollectie in de Bieb Oostzaan blijft. De gemeente moet bibliotheekbezoek stimuleren, niet ontmoedigen!

Lees ook onze brief met aanvullende motivatie aan de burgermeester, wethouders en gemeenteraad van Oostzaan.

Ken je anderen die graag van de kinderboeken in de Bieb gebruik blijven maken? Stuur de petitie dan door!

Teken de petitie voor behoud van de kinderboekencollectie en vergeet niet de link in de bevestigingsmail te klikken!

Op een nog te bepalen tijdstip zal de volledige petitie met alle reacties overhandigd worden aan de burgermeester, wethouders en de gemeenteraad.

Wil je ons helpen? Print de poster en hang hem voor je raam!

Door te tekenen geef ik M. Rijks toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.