De Arnhemse Huismus EIST de bruidssluier terug op de Koningstraat! Provincie erkend de overtreding van de Wet op Natuurbescherming!

Arnhemmer doet aangifte tegen Gemeente Arnhem

Iedere Arnhemmer die op de kruising kwam bij de koningstraat kon altijd genieten van de honderden huismussen die vrolijk hun geluid lieten horen vanuit de klimop.

Menig Arnhemmer dacht dat dit een bandje was met vogelgeluiden maar het waren toch echt de vogels.

Ongeveer een jaar geleden vond de juwelier dat er schade zou zijn aan het pand waardoor de klimop weg moest en er nu alleen nog een mussen flat hangt maar de mussen zijn daardoor ineens uit het straat beeld en van beschadigingen aan het pand is totaal geen sprake dus na meer dan 20 jaar moest de bruidssluier ineens weg en dit is gedaan zonder rekening te houden met de geldende wetgeving omtrent de huismus!

Arnhemse-huismus_klein.png

20 april 2019 demonstratie op de Koningstraat te Arnhem 11:00

De provincie erkend dat de wet op natuurbescherming is overtreden en heeft de Gemeente daarvan op de hoogte gesteld.

De Arnhemse Huismus eist herstel van de habitat van de huismus die daar verbleven sinds 1981.

De bruidssluier is illegaal verwijderd en daarom herstel van de habitat!

Zaterdag 20 april 2019 laat Arnhem zien dat ze opkomt voor de Huismus!

Tijdstip : 11 uur

Komt allen!

chez21.jpg

Huidige situatie is dat de populatie is gehalveerd door deze situatie maar dat kunnen we met zijn alllen veranderen door deze petitie.

Wil je mee helpen de Huismus hun "huis"weer terug te krijgen dan onderteken deze petitie.

Duncan aka De Arnhemse Huismus    Neem contact op met de schrijver van de petitie