Campagne SAFE shopping - ondersteuning handelaars en horeca

De coronacrisis hakt er hard in bij de handelaars en kleine zelfstandigen.

Verplichte sluitingen, terug open mogen maar bv het cliënteel niet, men roept op om uit een bepaalde stad of provincie weg te blijven terwijl delen minder besmettingen tellen dan in de rest van Vlaanderen.

Financieel krijgen wij het hard te verduren.

Gezonde ondernemingen waarvan na 6 maanden het potje leegt begint te geraken of intussen leeg is.

Terwijl we weten, de broeihaarden ontstaan niet bij de handelaars.

Wij zijn ons zeer bewust van de gezondheidsproblematiek. Ook wij willen niet dat onze klanten, personeel, gezin, familie of vrienden ziek worden.

Wij nemen dan ook alle mogelijke voorzorgsmaatregelen in acht: verplicht dragen van mondmaskers en handschoenen, periodieke totale ontsmettingen, veiligheidsschermen, stoomreinigers enz,...Er worden minder mensen tegelijk toegelaten dan wettelijk is vastgelegd. Vaak uitsluitend op afspraak. Je komt bij ons meestal minder mensen tegen dan in je eigen bubbel.

Wij maken ons niet alleen zorgen om ons eigen bedrijf maar ook om ons personeel. Ook wij stellen alleenstaande ouders, kwetsbare mensen of personen met een beperking te werk. En dan spreek we nog niet over de gesubsidieerde werkplaatsen.

Wij maken ons zorgen over de gevolgen, de impact op heel de maatschappij, wanneer vele ondernemers over kop gaan.

Wij vragen daarom eerlijke en duidelijke communicatie: breng bv de gebieden met weinig besmettingen in kaart. Sluit tijdelijk de zaken die de richtlijnen niet volgen.

Wij vragen ondersteuning en het plaatselijk sensibiliseren van de gemeentes en wijken met veel besmettingen.

Wij vragen dat er wordt gepleit voor verlengde financiële ondersteuning voor handelaars en ondernemingen en verlenging van de tijdelijke werkloosheid wegens overmacht voor ons en ons personeel.

En wij vragen een Campagne SAFE SHOPPING in provincie Antwerpen.

Roep niet op om weg te blijven.
Roep op om SAFE te komen shoppen en een SAFE bezoek te brengen aan de horeca.

Wij zijn dan ook een petitie opgestart en rekenen op ieders steun!

IMG_2871.jpg

Handelaren provincie Antwerpen    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Handelaren provincie Antwerpen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.