Buslijn 36 moet ook naar Rechteroever Sint-Jansplein blijven rijden

• 2626246B-BE8F-400F-A92E-64A4688B1D59.jpeg
    Vanaf 1 september rijdt buslijn 36 niet meer van Linkeroever naar het Sint-Jansplein op Rechteroever. Zij zal enkel nog rondjes rijden op Linkeroever.

Volgens De Lijn komt dit door de nieuwe mobiliteitsvisie in Vlaanderen waardoor ze gaan inzetten op efficiënter vervoer in het kader van het decreet basisbereikbaarheid.  Volgens De Lijn stemmen ze zo het vervoer beter af op de vraag van de reiziger.

Dat er door de trajectaanpassing van buslijn 36 heel wat mensen in de kou komen te staan is blijkbaar maar bijzaak.

Men moet dan maar overstappen op tram aan halte Halewijn of Van Eeden.  Voor onze oudere bewoners en mensen die minder mobiel zijn een probleem. Zo werkt de roltrap aan Van Eeden dikwijls niet.  En zo is de halte Halewijn na de heraanleg heel wat smaller geworden, waar het dan door deze trajectaanpassing heel wat drukker zal worden.

Die reizigers van buslijn 36 vragen er anders echt niet om dat hun lijn ingekort wordt. De reizigers vragen niet om een oeververbinding minder te hebben.

Bus 36 zou ook niet meer stoppen aan de Lidl. Is het niet eerder een besparing omdat er te weinig personeel is?

Een aanpassing doorvoeren en zonder aankondiging bij de start van het nieuwe schooljaar?
    Zou het geen beter beleid zijn om te zorgen voor meer oeververbindingen dan er weer één af te schaffen.

Wij vragen dan ook dat buslijn 36 zijn traject naar het Sint-Jansplein op Rechteroever mag blijven rijden.

Door te ondertekenen, machtig ik Kris Bollekens om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.