Brandweer Oudegem moet blijven

Al 75 jaar lang bestaat de brandweerpost van Oudegem. Na een negatief inspectierapport van binnenlandse zaken waaruit blijkt dat de lokalen niet meer voldoen aan de noden en de ligging van de hulppost niet ideaal is, wordt deze brandweerpost bedreigd.

In Dendermonde hebben ze wel geld voor een nieuwe brandweerpost voor zichzelf, voor nieuwe bruggen, om tv-programma's naar de stad te lokken, .... maar blijkbaar geen geld voor de brandweerpost uit hun deelgemeente Oudegem. Is de veiligheid alleen van belang voor de inwoners van Dendermonde en niet meer voor de deelgemeenten?

Nogthans staat de brandweerpost van Oudegem hoog aangeschreven, zelfs tot bij de deelgemeenten van het naburige Aalst. Gijzegem, Hofstade maar ook de Dendermondse deelgemeenten als Mespelare, Appels en Schoonaarde hebben reeds meermals ondervonden dat de brandweerpost van Oudegem meer dan nodig is om een goede hulpverlening in de regio te garanderen.

Het verdwijnen van de brandweerpost van Oudegem zou een gebrek aan respect zijn voor al die mensen die zich al 75 jaar inzetten voor de veiligheid van Oudegem en alle omliggende gemeenten. De brandweerpost van Oudegem MOET blijven bestaan, hetzij door een investering om de huidige locatie terug op het niveau te brengen dat nodig is om te voldoen aan de gestelde eisen van binnenlandse zaken, hetzij door het zoeken EN VINDEN van een nieuwe locatie.

Hierbij willen we ALLE mensen oproepen om ons te steunen en deze petitie te ondertekenen.

OUDEGEM EN DE OMLIGGENDE GEMEENTEN WILLEN DE BRANDWEERPOST VAN OUDEGEM BEHOUDEN: SAFETY FIRST!!!!

Dank voor jullie steun