Bezwaar verlenging noodopvang asielzoekers Dalweg / Schuilhof Hilversum

Deze week is een groep van circa 70 asielzoekers ondergebracht in de kerk de Schuilhof. Het zijn geen vluchtelingen uit Oekraïne. De bewoners van de Dalweg zijn hier 2 dagen voor aanvang door de Gemeente over geinformeerd. Dit zou voor een periode van een week zijn, nu wordt gesproken over een mogelijke verlenging tot minimaal half november.

De kerk de Schuilhof ligt in een smal straatje, pal tegenover een basisschool in een zeer rustige kindvriendelijke buurt. De oppervlakte van het perceel is ~414m2, de oppervlakte van de kerk zelf ~271m2. De locatie is al met al zeer ongeschikt voor het opvangen van asielzoekers langer dan de gecommuniceerde periode van een week.  Dit leidt tot overlast en onveilige situaties.

Wij maken via deze weg bezwaar tegen een verlenging van noodopvang in de Schuilhof en vragen de Gemeente en Schuilhof zich te houden aan de gecommuniceerde periode van een week.

Ook tegen verlenging? Teken dan deze petitie!

Wij staan in contact met de kerk De Schuilhof via Dhr. Edwin Zwart en met de gemeente via Dhr.Freddie Scherpenzeel. Met vragen kunt u contact opnemen met Jet Verheijden (Bewoner Dalweg 9) via 06-41428185 of jetje_verheijden@yahoo.com

Door te ondertekenen, machtig ik Jet Verheijden om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.