Bezwaar tegen stopzetting subsidie voor beweegactiviteiten voor senioren.

Er ligt een voorstel van een bezuiniging van €80.000 op beweegactiviteiten van senioren. Terwijl het zo belangrijk is dat senioren in beweging zijn, samen met anderen uit hun wijk en van hun leeftijd. Dit bewegen, in allerlei vormen, werkt preventief om de conditie te verbeteren en dus ook om vallen te voorkomen. Maar ook de sociale factor speelt een belangrijke rol. Die gezamelijke, wekelijkse bezigheid helpt tegen de eenzaamheid. Daarnaast is samen bewegen in een ontspannen en gezellige setting gewoon heel erg fijn en doet iedereen goed, zowel lichamelijk als geestelijk.

's-Hertogenbosch heeft zich altijd ingezet voor de senioren, en wat er nu is opgebouwd, met een team zeer gemotiveerde docenten, zal enorm teruglopen als de lessen bijna tweemaal zo duur moeten worden of een groot deel van de groepen moet worden opgeheven. Het sporten in de eigen wijk, is nu laagdrempelig, zowel qua afstand als financieel.

Handhaaf de subsidie, en geef de senioren een kans om samen te blijven bewegen! In de eigen wijk en voor een redelijke prijs.

Elzemiek Korteweg, docent senioren sport-en bewegen    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Elzemiek Korteweg, docent senioren sport-en bewegen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.