Bevriezen/verlengen geldigheid theoriecertificaten CBR

Geachte overheid,

Veel examenleerlingen worden op extra kosten gejaagd omdat de praktijk examens bij het CBR zijn stilgelegd. Hierdoor moeten zij meer lessen betalen om op examenniveau te blijven en in het ergste geval hun theorie examen opnieuw doen omdat de geldigheid daarvan verloopt. Het minste wat het CBR kan doen is de geldigheid van het theoriecertificaat verlengen zolang de coronacrisis heerst en er geen praktijk examens afgelegd kunnen worden. Hiervoor is echter een aanpassing nodig in de wettelijk vastgestelde termijn door de overheid.

Bij deze verzoek ik u in overweging te nemen om de geldigheid van de theoriecertificaten te verlengen zodat de al geplande praktijkexamens in de toekomst alsnog afgenomen kunnen worden en de mensen die hun theorie examen al op zak hebben maar hun praktijk examen nog in moeten plannen hier ook nog een gelegenheid voor krijgen. Dit zal naast extra kosten ook een hoop extra stress wegnemen bij de examenkandidaten.

Een optimistische groet,

Door te tekenen geef ik Monique toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.