Betaal de gastouder door!

Door de huidige coronamaatregelen moeten wij, gastouders, kinderen die neusverkouden zijn en/of incidenteel hoesten opvangen. Kinderen die neusverkouden zijn en/of incidenteel hoesten dragen meestal een virus met zich mee, het is dan waarschijnlijk geen coronavirus, maar desalniettemin een virus. Een virus dat kan worden doorgegeven aan de gastouder. Als de gastouder daardoor besmet wordt moet de opvang dicht tot de gastouder getest is of de klachten 24 uur weg zijn. Dit betekent voor veel gastouders dat ze hun inkomen tijdelijk verliezen. Met de huidige snelheid van de testen betekent dat een verlies van ongeveer 1week inkomsten.

Wij als gastouders willen graag voor al die snotterende kindjes zorgen, maar vinden het oneerlijk dat als wij dan zelf besmet worden wij ons inkomen verliezen. Daarom zeggen wij betaal de gastouder door als zij verkouden worden en moeten wachten op de uitslag. Teken aub deze petititie

Door te ondertekenen geef ik D.Borger toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.