BELGISCHE WATERSPORTERS MET VASTE LIGPLAATS IN NEDERLAND GETROFFEN

Een massaal aantal Belgen met een vaste ligplaats  vgl. met een tweede  verblijf in NL kan niet naar  de boot, noch om de noodzakelijke onderhoudswerken te verrichten, noch om in alle rust te genieten van het vaarseizoen op de Nederlandse en Belgische wateren. Sommigen willen hun boot vanuit een Belgische haven ivm einde winterstalling naar hun vaste zomerligplaats  in NL varen via de Westerschelde.

Concrete vraag: kunnen wij, in de nabije toekomst, mits het respecteren van alle veiligheidsvoorschriften de grens tussen B en Nl oversteken om naar onze boot, te gaan? Niet met vrienden of familie, alleen de vaste  ligplaatshouders met hun gezin.

• In de havens zijn reeds een reeks veiligheidsvoorschriften genomen.
  • Op het water is het perfect mogelijk om afstand te houden.
  • In de sluizen, aan wachtsteigers en op andere aanlegplaatsen, kunnen boten achter elkaar ipv naast elkaar aanmeren.

Het kan toch niet de bedoeling zijn, dat deze grote groep voor extra drukte en overbevolking zal zorgen tijdens de zomerperiode  op de Belgische stranden, ipv rust te zoeken op het water in hun eigen ‘kot’?!

WE HOPEN DAT  ONS VERZOEK OPGENOMEN WORDT IN DE EXITSTRATEGIE

Door te ondertekenen, machtig ik Vera Van Puymbroeck om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.