Behoud de school in Heijningen!

In de media zijn de laatste dagen een aantal berichten opgedoken met betrekking tot het sluiten van basisscholen in de dorpen Moerdijk, Langeweg en Heijningen. Het gaat dan om zogenaamd kleine scholen, die allen vallen onder Stichting de Waarden.

Met het sluiten van een school, haal je het hart uit een dorp en zal de vergrijzing in de dorpen toe nemen. De dorpen zijn dan immers voor gezinnen met kinderen niet meer aantrekkelijk om te wonen of te gaan wonen.

Dit willen wij als ouders van kinderen op basisschool het Kompas in Heijningen en als inwoners van het dorp Heijningen niet laten gebeuren.

Wij als ouders van kinderen op basisschool het Kompas in Heijningen zijn erg tevreden over de kwaliteit van het geboden onderwijs.

Zoals de website van school vermeld:

"Basisschool het Kompas is een kleine, veilige basisschool met het Vignet Gezonde School op het gebied van welbevinden en sociale veiligheid, waar Passend Onderwijs al jaren voorop staat. Binnen onze school staat het kind centraal en is het onderwijs afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften van het kind."

‘Het kind centraal in een vertrouwde omgeving’

Laat de kinderen van Heijningen dan de mogelijkheid behouden om onderwijs te volgen in hun eigen vertrouwde omgeving.

Laat u stem horen door deze petitie te ondertekenen.12009710_918774354874728_3044159092289921101_n.png

Door te ondertekenen, machtig ik Diane den Hartog om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.