Behoud de Dinkelbrug

20231021_112325.jpgBeste belanghebbenden,

De gemeente Almere heeft het onzalige plan opgevat om de Dinkelbrug op termijn te verwijderen. Deze brug is voor onze buurt en de rest van de achterliggende Waterwijk dé voet- en fietsverbinding naar het station, het centrum en het Spoorbaanpad en voorts naar overige delen van de stad. Een verbinding die al meer dan 40 jaar bestaat en waar, door jong en oud, veel gebuikt van wordt gemaakt.

Bij het verdwijnen van de Dinkelbrug zijn we genoodzaakt de enig overgebleven verbinding waar gebruik van wordt geemaakt, de smalle Schipbeekbrug. Nu al zorgt deze voor gevaarlijke situaties, mede doordat deze veel smaller is en de toegang naar de brug minder toegankelijk is. Ook ligt hierachter de Montessorischool waar op gezette tijden veel kinderen en ouders lopen. Dit alles zorgt voor zorgelijke situaties.

We zijn daarbij van mening dat wij niet de dupe mogen zijn van de fouten die door de gemeente Almere gemaakt zijn in dit dossier. Veel eerder had er een financiële reservering gemaakt moeten worden om deze houten bruggen op termijn te vervangen. Ook het debacle Floriade zorgt voor een enorme financiële druk bij de gemeente waar de bewoners de dupe zijn.

Het steekt ons ook dat een besluit als deze, die de burgers in onze omgeving direct raakt, zonder enig overleg met belanghebbenden wordt genomen. En daardoor onbegrijpelijke ‘tekentafel voorstellen’ worden gemaakt.

Deze petitie moet handtekeningen opleveren tegen dit voorstel. Deze gaan we, op basis van de aangeleverde argumentatie, aanbieden aan de raad en tijdens een raadsvergadering gaan we dit inspreken.

De bezorgde bewoners van de Berkestraat, Dinkelstraat, de Schipbeekstraat, de Slingebeekstraat, het Reggeplantsoen en omliggende en achterliggende wijken.

Door te ondertekenen, machtig ik Buurt Reggeplantsoen e.o. om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.