Bakker Nico is broodnodig!

Het College van Burgemeester en Wethouders                                                                       Generaal Urquartlaan 4

6860 HA Oosterbeek

Oosterbeek, 17 maart 2021

Betreft: Bakker Nico is broodnodig de komende periode!

Geacht College,

Al enige tijd kopen wij op vrijdag en/of zaterdag brood bij Bakker Nico. De kleine ambachtelijke bakker aan de Wilhelminastraat 13 in Oosterbeek. Hier wordt namelijk heerlijk authentiek zelfgemaakt brood gebakken. Met het wegvallen van Bakker Hus was er geen plek meer in het dorp waar zelfgebakken brood gekocht kon worden. Dat hebben niet alleen wij en vele anderen als een groot gemis ervaren.

Juist in een dorp als Oosterbeek waar er vroeger - zo heb ik mij laten vertellen – meerdere kleine bakkerijen waren die allen zelf brood bakten en soms zelf ook zelf maalden, is een ambachtelijke bakkerij zoals Bakker Nico essentieel. Niet alleen voor het brood, ook voor het gevoel, de beleving en het straatbeeld.Zelfgemaakt brood kopen bij een kleine bakker in de buurt past bij het gevoel en de beleving dat we in een authentiek en prachtig dorp wonen!

Wij hebben begrepen dat de vergunning van Bakker Nico om nog de komende zes maanden te mogen doorbakken niet is verleend. Dit is voor ons hele gezin en ook voor de klanten van Bakker Nico die ik daarover gesproken heb, echt vreselijk nieuws. Juist in deze tijd van Corona: Bakker Nico is broodnodig!

Door middel van deze brief en bijgaande handtekeningenlijst vraag ik u om het besluit te heroverwegen c.q. terug te draaien en de vergunning alsnog te verlenen voor een aantal maanden. Hopelijk kan Bakker Nico in die tussentijd een andere locatie vinden. Voor ons zou in dat geval het brood van Bakker Nico een (smakelijk) lichtpuntje zijn - en blijven - in deze moeilijke tijd. Ik hoop op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Nienke Wiersma en Chris Willemsen