Alioune moet in België blijven!

Alioune Niang had zich volledig geïntegreerd in de Nieuwpoortse gemeenschap, maar na zeven jaar moet hij terug naar Mauritanië. Daar wacht hem beslist weinig goeds.

Alioune Niang (40) ontvluchtte de woelige situatie in zijn land Mauritanië. Hij had daar ook een goede reden voor. Niang was actief bij groepen die de democratie in zijn land wilden herstellen. Dat lukte ook even, maar zes maanden later pleegde het leger een coup. Al wie zich voor de democratie had ingezet, stond op de zwarte lijst. Ook Alioune Niang. Als het leger hem had opgepakt, wachtte hem een marteling en executie.

Alioune hielp als vrijwillger, heeft een blanco strafblad, spreekt goed Nederlands en is helemaal geïntegreerd in de gemeenschap hier. Zo gaf hij les in de karateclub in Koksijde.

In Mauritanië is door de militairen een opsporingsbevel uitgeschreven. Op de luchthaven zal hij opgepakt worden.

Wij willen dit niet laten gebeuren. Zeker niet met de situatie die nu bezig is. Alle vluchtelingen uit Syrië en omstreken kunnen terecht in ons land, onder meer op da basis van koksijde en lombardsijde. Nu alle vluchtelingen hierheen komen en hier geholpen worden, word een perfect geïntegreerde vluchteling die hier reeds 7 jaar(!) woont het land uitgestuurd.

Met deze petitie hopen wij genoeg stemmen te verzamelen zodat zijn asielaanvraag toch opnieuw bekeken kan worden.

Alvast bedankt voor uw steun