Algeheel messenverbod in Nederland

Zoals u misschien weet pleit onze burgemeester Dhr Rijpstra van gemeente Smallingerland voor een algeheel messenverbod in Nederland.

Je hoorde de laatste tijd in de media dat er veel gevallen zijn waarbij steekwapens worden gebruikt welke vaak leid tot ernstige verwondingen of dodelijke afloop en dat veelal de bezitters minderjarigen zijn.

Na aanleiding van de dodelijke steekpartij bij ons in Drachten waarbij een 16 jarige jongen om het leven kwam door 2 minderjarigen (14/15 jaar) wat veel heeft teweeggebracht en mij heeft aangespoord deze petitie te starten en te geven aan onze burgemeester om hem te steunen voor de invoering van een algeheel messenverbod in Nederland.

De burgemeester is van plan eerst een messenverbod in onze gemeente in te stellen maar het O.M. heeft hier een heel ander beeld bij.

"Na de dodelijke steekpartij in Drachten wil burgemeester Jan Rijpstra iets doen tegen steekwapens op straat. Maar zelf een messenverbod instellen mag niet, zegt het Openbaar Ministerie"      bron Drachtster Courant

Laten we met zijn allen er voor zorgen dat steekwapens nergens thuishoren en dat er zwaardere straffen komen voor het bezit en gebruik van steekwapens.

Door te ondertekenen, machtig ik Antonio Corpier om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.