ADHD medicatie terugbetaald / Les médicaments TDAH remboursés

*NL*
ADHD medicatie moet worden terugbetaald voor alle leeftijden want adhd stopt niet als je 18 jaar wordt. Adhd is een officieel erkende aandoening en er bestaan zeer effectieve medicijnen voor die hun werkzaamheid hebben bewezen. Maar al te vaak zien we dat mensen geen gebruik maken van de medicijnen omdat de kostprijs hiervan kan oplopen tot 120 euro per maand. De hoge Gezondheidsraad beveelt aan om die vaak dure medicijnen laten terugbetalen zodat mensen met ADHD terug normaal kunnen functioneren. Ik stel voor dat de minister van volksgezondheid deze beslissing volgt
*NL*
*FR*
Les médicaments contre le TDAH devraient être remboursés pour tous les âges, car le TDAH ne s'arrête pas à 18 ans. Le TDAH est un trouble officiellement reconnu et il existe des médicaments très efficaces qui ont fait leurs preuves. Trop souvent, cependant, nous constatons que les gens n'utilisent pas les médicaments parce que leur coût peut s'élever à 120 euros par mois. Le Haut Conseil de la Santé recommande que ces médicaments souvent coûteux soient remboursés afin que les personnes atteintes de TDAH puissent retrouver un fonctionnement normal. Je suggère que le ministre de la Santé suive cette décision.
*FR*

Door te ondertekenen, machtig ik Toon Melis om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.