Aanpassing kruispunt Putsebaan - Schrieksebaan - Muizenveld

Ik start deze petitie om bijkomende aandacht te vragen voor het kruispunt Putsebaan - Muizenveld - Schrieksebaan (-Molenstraat).

Aanwezig conflicten en dus bijhorende gevaren op het kruispunt:

- Met de auto het Muizenveld indraaien komende uit het centrum over de Putsebaan. Er is geen voorsorteerstrook en het is heel verwarrend voor tegemoetkomend verkeer.

-  Met de fiets vanuit de Molenstraat, richting Putsebaan of Muizenveld rijden.

-  Uitrijden vanuit het Muizenveld in eender welke richting is moeilijk en zéér gevaarlijk.

Slechte doorstroming:

- 's Ochtends veel file ter hoogte van de schrieksebaan.

- Heel moeilijk (zo niet onmogelijk) om vanuit de Molenstraat richting de Putsebaan te rijden (door drukte op de schrieksebaan)

We snappen dat dit een zeer moeilijk kruispunt is om een prefecte oplossing voor te vinden. In eerste instatie vragen we via deze petitie het gemeentebestuur met aandrang dit probleem te agenderen en de veiligheid op korte termijn te verbeteren. Daarnaast het zoeken naar een breedgedragen oplossing die zowel de veiligheid als de doorstroming zo goed als mogelijk verbeteren.

Door te ondertekenen, machtig ik Maarten Slagmolen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.