NEE tegen windpark Caprice met 240 meter hoge windturbines

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Vergunning verleend - op naar de Raad van State

2022-09-28 18:11:01

Beste mede-Ondertekenaars,

Het college van Lingewaard heeft de vergunning voor windpark Caprice aan de initiatiefnemers gegeven. Uiteraard gaan wij dit aanvechten bij de Raad van State.

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rond windpark Caprice en krijg je nog geen mails vanuit GeenWindmolensCaprice@.mail.com stuur dan een mailtje naar dat adres en ik voeg je toe aan de groep 'te informeren omwonenden'. (de . na de @ vervangen door een g - mag dat woord blijkbaar niet in een mededeling zetten). Je kunt ook in de petitie kiezen voor 'neem contact op met de schrijver van de petitie' en dan komt het ook goed.

We hopen van harte dat het niet zover hoeft te komen, maar in het slechtste geval gaan we ook voor een reële planschade en voor een beheersbaar maximum geluid.

Vriendelijke groet,
Thecla van Schalkwijk

De petitie is aangeboden aan de raad - helaas 16 stemmen voor windpark Caprice en 9 tegen

2022-09-21 20:44:50

Beste mede-ondertekenaars,

Vanavond de petitie aangeboden aan de raad van Lingewaard. Helaas waren er uiteindelijk 16 voorstemmers en maar 9 tegenstemmers. We gaan volgende week bekijken hoe we het gaan aanpakken om naar de Raad van State te gaan.

De tekst die ik heb voorgelezen:

Raadsleden,
Wij zijn een petitie gestart om aan te tonen dat er onder omwonenden rond Caprice GEEN draagvlak is voor een windpark. Wij zijn bezorgd om onze gezondheid en die van onze kinderen en kleinkinderen en over het beschermde Natura2000 gebied waarin zeker slachtoffers zullen vallen.
Voor de verkiezingen gaf bijna iedere partij aan te willen wachten op de nieuwe landelijke normen. Uit de reactienota van het RIVM is al duidelijk dat de landelijk geldende afstandsnorm minstens 2x de tiphoogte zal zijn bij de nieuwe normering. Stem je vanavond voor, dan negeer je willens en wetens de straks geldende nieuwe normen want een windpark Caprice past niet binnen die grenzen. Wie weet mag dat juridisch, geen rekening houden met de al bekende maar nog niet wettelijk vastgelegde normen.
Maar is dat ethisch?
Past dat bij de normen en waarden die je van je ouders hebt meegekregen?
Wij hebben in een kleine 5 dagen 541 handtekeningen opgehaald! Stem vanavond met een actief geweten en met je volle verstand, besef wat je inwoners en natuur aan gaat doen als je meegaat in de druk van de initiatiefnemers en de provincie.
Duurzame energie komt van zee en hier, rond het Pannerdensch Kanaal, willen we een duurzaam leefmilieu houden.

Thecla van Schalkwijk

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.