Zorg voor betere kennis en middelen politiemensen, inzake verwarde mensen.

Te vaak hoor je verhalen over dat de polite hun wapen gebruiken om een uit de hand gelopen situatie op te lossen. Zo ook bij deze jongeman van 23 die verward was in Amsterdam.

Wat ik opmerk is dat de politie vaak niet goed weet hoe ze met verwarde mensen om kunnnen gaan. Daarom zou ik graag willen zien dat de kennis vergroot wordt bij iedereen niet alleen de agenten maar ook van de meldkamer.

Wat hopelijk leid tot meer informatie vooraf waardoor er een betere inschatting gemaakt kan worden  er eerder hulp van buiten af ingeschakeld kan worden zoals  bijvoorbeeld de ggz.  Maar ook als het echt niet anders kan, en de persoon is duidelijk verward en niet aanspreeekbaar/ toerekeningsvatbaar. Er een mogelijkheid komt om bijvoorbeeld een verdovingsmiddel toe te dienen met behulp van een verdovingspistool.

Om dit in de toekomst mogelijk te voorkomen wil ik graag dat er aandacht besteed wordt in de tweede kamer om er voor te zorgen dat deze situaties niet meer te hoeven leiden tot de dood van iemand. Om dat te bereiken zijn er minmaal .40 duizend handtekening nodig.

Dus teken deze petitie als je vindt dat dit ook anders zou moet kunnen.

Door te ondertekenen, machtig ik Lucia Roof om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.