Zeg NEE tegen GROOTschalig AZC in Santpoort-Zuid!

Vanuit de lokale media begrijpen wij dat de gemeente Velsen van plan is om een grootschalig AZC te gaan plaatsen op Sportpark ‘De Elta’ en locatie Handgraaf in Santpoort-Zuid. Ondanks herhaaldelijke verzoeken vanuit Terrasvogels is er geen enkel inhoudelijk contact met de gemeente over dit plan en worden wij totaal niet meegenomen in de plannen of ideeën.

Dit verbaast ons ten zeerste daar wij al maanden in gesprek zijn met een vertegenwoordigende partij, die nota bene in opdracht van dezelfde gemeente Velsen, een nieuw plan aan het maken is om Sportpark ‘De Elta’ te vernieuwen, verbeteren en leefbaarder te maken voor zowel de voetbalvereniging als het dorp Santpoort.

Een groep van naar verluidt meer dan 300 asielzoekers is dan ook niet acceptabel in een dorpskern als Santpoort-Zuid. Dit zou zelfs een toename zijn van meer dan 10% van het totale aantal bewoners in Santpoort-Zuid (2700 mensen). Die verhouding is niet in proportie!

Om misverstanden te voorkomen: wij zijn niet tegen de opvang van asielzoekers. We begrijpen dat de gemeente Velsen een zorgplicht op zich wil nemen met de huisvesting van een grote groep asielzoekers. Maar wij vinden dat dit binnen acceptabele proportie moet blijven. Daarom zeggen wij NEE tegen een GROOTschalige AZC! Wij willen heel graag, met ondersteuning van deze petitie, in gesprek met de gemeente Velsen.

Steun ons en teken de petitie!

Door te ondertekenen, machtig ik Terrasvogels om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.