Wat met de kinderbegeleiders???

Geachte Politiekers, Virologen, Pers

Betreffende de beslissing om de herfstvakantie te verlengen.

Wij zijn kinderbegeleiders via Stad Gent en ons concept van kinderopvangen zijn uniek.

Waarom uniek wel omdat wij als buitenschoolse kinderopvang en kindercrèche onder 1 dak zitten met de scholen.

Nu dat jullie beslissen om de herfstvakantie te verlengen word nog maar eens de druk op ons gezet.

Wanneer word er eigenlijk eens rekening gehouden met onze draagkracht want wij moeten het onderwijs ontlasten.

Wij hebben het gevoel dat onze gezondheid aan de kant word geschoven terwijl wij ook dag in en dag uit ook onze gezondheid op het spel zetten.

Begrijp ons niet verkeerd wij willen gerust werken maar de druk word elke keer maar groter en onze draagkracht elke keer kleiner.

We hebben ook de stress en zorgen over dit virus en we nemen de nodige maatregelen maar dat wil niet zeggen dat we ons geen zorgen maken. We zetten niet alleen onze gezondheid op het spel maar ook van onze collega’s, vrienden, kinderen, ouders en vooral van ons gezin. Er word zelf nog niet gesproken wat wij als kinderbegeleiders doen want alles word gewoon vanzelfsprekend beschouwd.

Onze job word onderschat en eigenlijk zijn wij gefrustreerd dat wij het terug mogen gaan ondersteunen.

We worden telkens opnieuw vergeten dat wij deze last continu mogen dragen.

Heeft er 1 van jullie al eens stilgestaan wat wij eigenlijk allemaal doen?

Anders moeten jullie maar eens een week in een buitenschoolse kinderopvang of kindercrèche komen staan en dan zien jullie eens wat wij allemaal doen.

Want er word altijd gezegd dat kinderen niet de verspreiders zijn maar dan stel ik de vraag waarom word het onderwijs beschermd en wij als kinderopvangen niet.

Nu word het tijd dat er ook eens aan ons word gedacht.

Daarom dan ook deze petitie en gedachten van de kinderbegeleiders.

Kinderbegeleiders stad Gent    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Kinderbegeleiders stad Gent om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.