Voorkom misbruik van haaien in nieuwe trendy club Arnhem!

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/969571_584519704903210_200947520_n.jpgEen nieuwe trendy club met de naam La Cattleya opent over enkele weken de deuren op de Korenmarkt in Arnhem. Niet zo trendy en chique is helaas het idee van hen om haaien in de club als attractie te gaan gebruiken! Een belachelijk idee natuurlijk!! Een club waar niet alleen de bewegingsruimte van de dieren minimaal zal zijn maar waar ook avond na avond dreunende muziek gedraaid zal gaan worden.

Het best ontwikkelde zintuig van de haai is waarschijnlijk hun gehoor. Er zijn haaien die een prooidier vanaf meer dan 900 meter afstand kunnen horen. Ze kunnen ook horen uit welke richting het geluid komt en zwemmen er ook heel snel op af. Hoewel de oor openingen erg klein zijn, kan een haai zeer zachte geluiden en bewegingen in het water waarnemen en kan hij geluiden oppikken met zo’n lage frequentie dat de mens ze niet kan horen.

Het gebruiken (of beter gezegd "misbruiken") van haaien als attractie is dus pure dierenmishandeling! Teken daarom deze petitie en deel deze zo spoedig mogelijk met zoveel mogelijk vrienden/familie/kennissen.

Dankjewel!

De Stichting Stem voor Dieren is hierover momenteel al in overleg met de Partij voor de Dieren en hoopt zo veel mogeijk steun te ontvangen van ondertekenaars van deze petitie.

(Petitie opgesteld i.o.v. Stichting Stem voor Dieren, https://www.facebook.com/stichtingstemvoordieren/posts/584474121574435?comment_id=6490751&reply_comment_id=6494145&offset=0&total_comments=22#!/stichtingstemvoordieren?fref=ts)