VOOR een beter Koningslied. VOOR "Jij bent een Koning "

'We' nemen de majesteit en zijn vrouw niet al te serieus. Zij nemen ons tenslotte ook niet al te serieus.

'We' houden wel van een feestje. Met een pilsje of een wijntje.  En wij hebben zo het vermoeden dat onze aanstaande koning en z'n vrouw feestjes en een glaasje ook wel kunnen waarderen.

Twee studenten uit Utrecht hebben een Koningslied geschreven dat past bij bovenstaande argumenten.

'De draak van Ewbank' draagt nu nog de naam 'Het Koningslied'.
Het lied toont niet alleen een gebrek aan inzicht in onze a.s. koning, het toont ook een gebrek aan gevoel voor humor en feest.

En daarmee is het

Een aanfluiting voor ons land.
Een aanfluiting voor ons feestgevoel .

Ik wil niet in stille aanbieding staan blêren voor een koning. Ik wil lichtelijk aangeschoten staan blêren. Ik wil me gedragen als was ik onderdeel van de poppenkastshow.

Daarom:

Lekker met z'n allen uit ons dank gaan met dit lied: http://www.youtube.com/watch?v=S46pT8uEafg

Als we dan toch op 30 april om 19.30 's avonds uit volle borst met z'n allen moet zingen, laten we het dan goed doen. Laten we dan zorgen dat het hele land zin heeft om in één grote polonaise de avond in te gaan. Zingend over "Je bent een Koning".

Wordt het toch nog leuk die avond. Met Ewbank gaat het echt niet lukken.

Verder nemen we dit alles toch niet te serieus he?? Doe ik verder ook niet.

PS : 'We' is hier niet datgene wat de afgelopen weken in alle kleuren en maten is omschreven als Nederland, Holland en het Nederlandse Volk. Het is vooral dat deel van het volk dat af en toe weet dat je niet met drie vingers in de lucht moet gaan staan, maar b.v. met maar één. Of met het aantal vingers in de lucht vooral aangeeft hoeveel bier er moet komen voor de vriendengroep. Omdat je het leuk vindt om een rondje te geven.