Voetbalveld Azalealaan

Jongeren uit de hele buurt komen samen, op ons voetbalveldje, waar we al jaren samen voetballen. Na jaren van matig of zelfs géén onderhoud is de conditie van het veld dusdanig verslechtert dat het gevaarlijk is om hiervan gebruik te maken. Na mislukte individuele pogingen om de gemeente wakker te schudden willen we het als een collectief bewerkstelligen. Andere buurten in Boskoop maar ook Alphen a/d Rijn hebben wél goede voetbalaccommodatie. Wij vragen alleen hetzelfde als alle anderen, een veilig veld. De problematiek met ons veldje volgt nu:

• Rondom de doelen groeit al lange tijd geen gras maar bestaat het uit een verlaging en alleen grond. Daar zijn nu matten ingelegd met vierkante gaten om het probleem te maskeren. Ook dat is onvoldoende gedaan, bij een van de doelen is de mat niet goed geplaatst en zit er een grote kuil onder.
  • Er zijn op vele plekken in het veld kuilen, waar iemand zichzelf kan bezeren.
  • Het gras is al jaren in een bedroevende conditie en verslechterd met elke stap die we daar zetten.
  • Er is een bord met 'verboden voor honden' als opschrift geplaatst maar er liggen vele hondenuitwerpselen.

Zoals u hopelijk gelezen heeft is de problematiek serieus, en vraagt het onze onmiddellijke aandacht. Met de hoge temperaturen in opkomst is het een kwestie van tijd voordat een van onze vrienden, kinderen of familieleden zich ernstig bezeert. Een oplossing hiervoor zou een kunstgrasveld kunnen zijn, zoals ook andere buurten hebben. Wij hopen op uw aandacht én handtekeningen zodat wij ze kunnen overhandigen aan de gemeente.

Laten we samen deze problemen oplossen, want de buurt, dat zijn JIJ en IK!

Teun, Patrick, Gerben, Andries, Abdelmajid, Edwin, Denny, Bram & Tjerk.    Neem contact op met de schrijver van de petitie