Verwijderen gevaarlijke grasaren binnen bebouwde kom

Een oproep voor de gemeente Nijmegen en eigenlijk voor alle gemeenten.

Verwijder de grasaren in de bebouwde kom!

Een grasaar kan bij onze huisdieren problemen geven. Zo kunnen de grasaren in het oor terecht komen, of in het oog en de neus. Ook kunnen ze door de dierenhuid dringen vooral tussen de tenen en aan hoofd en hals. Gevolg is dan vaak een vervelende ontsteking, fistels of een abces. Helemaal vervelend wordt het wanneer de grasaar gaat zwerven door het lichaam van de hond of kat nadat de grasaar is opgegeten. De grasaar kan dan zelfs weer door de huid van dat zelfde dier naar buiten komen. Ze kunnen zich zo gemakkelijk verplaatsen door die weerhaakjes en richten tijdens het transport veel schade aan in het lichaam van het dier.

De grasaren veroorzaken veel dierenleed. Ook de dierenarts kosten zijn niet mals.

Wij verzoeken dan ook zo snel mogelijk de grasaren weg te halen, want ze verspreiden zich razendsnel. Elk jaar wordt het probleem ook groter.

InCollage_20220606_074817998.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik T.De Heer om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.