Vervroeging aanvullend geboorteverlof voor partner

Beste,

Momenteel heeft de partner (gemiddeld) recht op vijf dagen geboorteverlof.

Per 1 juli 2020 heeft de partner recht op aanvullend geboorteverlof en kan dit worden verlengd met vijf extra weken. (Uiteraard onder bepaalde genoemde voorwaarden)

Een behoorlijk verschil. Een verschil waar ik (net als vele anderen) in deze bijzondere tijden rondom het coronavirus ook recht op willen hebben en gebruik van willen maken.

De zwangeren van nu hebben het zwaar. Geen familie kunnen ontvangen om een groeiende buik te kunnen bewonderen, geen kraamvisite, geen bevalling in een ziekenhuis zonder medische indicatie. Hier bovenop komt ook nog de onzekerheid rondom het virus in combinatie met de zwangerschap, het ongeboren kind, de bevalling, besmettingsgevaar, enzovoorts.

Recht hebben op het aanvullend geboorteverlof kan ons in deze tijden van onzekerheid meer geruststellen.

Mijn verzoek is daarom dan ook om de regeling met betrekking tot aanvullend geboorteverlof te vervroegen en deze per direct (of zelfs met terugwerkende kracht) in te laten gaan. Zodat alle gezinnen die gedurende de uitbraak van dit virus van een nieuw wondertje zijn bevallen, recht hebben op aanvullend geboorteverlof voor de partner.

Hierbij vraag ik jullie, de zwangere, de partner, familie, vrienden, enzovoorts om deze petitie te ondertekenen.

Hoe meer handtekeningen , hoe sterker het signaal!!

Met vriendelijke groet,
L. Stam

Door te ondertekenen, machtig ik L. Stam om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.