Wij eisen het onmiddellijke ontslag én de vervolging door het gerecht van Raymonde Le Lepvrier!

Raymonde Le Lepvrier is regionale secretaris in Namen van de bediendenbond SETca en nam tijdens de stakingen van 15 december 2014 het heft in eigen handen om een kledingwinkel te sluiten.  Om een kledingwinkel te dwingen "mee te doen met de stakingen".

Hiermee doen we geen afbreuk aan het stakingsrecht, dat naast het recht om te gaan werken voor werkwilligen, gegarandeerd moet zijn in onze grondwet.

Deel deze petitie a.u.b. met je vrienden via e-mail, Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Netlog, enz.!

Links: Raymonde korte tijd na haar actie in de modewinkel, op een terrasje waar ze het logisch vindt bediend te worden op een stakingsdag

Rechts: Raymonde tijdens haar fascistische actie in een modewinkel.

Lees dit artikel in De Standaard.

De vakbonden hebben winkeliers in ons land massaal opgeroepen om hun winkel te sluiten op de nationale stakingsdag vandaag, maar lang niet alle winkels deden dat. Dat de vakbonden hun oproep menen, bewijst dit filmpje.

Het speelt zich af in Namen, waar een collega van SudPresse vaststelde hoe de secretaris-generaal van Setca Namur - de Waalse tegenhanger van het BBTK - een kledingverkoopster probeert te overtuigen om haar winkel te sluiten. De vrouw stapt binnen met wat andere stakers en begint kledij uit de rekken te nemen en om zich heen te gooien.

‘Gaat u nu sluiten’, vraagt ze op blaffende toon aan de winkelierster, die uiteindelijk toch toegeeft en zegt haar winkel te zullen sluiten als de felle dame haar winkel verlaat.