Versoepeling van de regels in nachtopvangcentra voor dakloze mensen in Antwerpen

Wij zijn drie laatstejaarsstudenten orthopedagogie van Karel de Grote Hogeschool. Voor ons vak 'maatschappelijke uitdagingen' willen wij werken rond het thema dakloze mensen in Antwerpen tijdens de wintermaanden. Na gesprekken met verschillende dakloze mensen is gebleken dat de regels van de nachtopvangcentra in Antwerpen erg streng zijn. Op die manier krijgen bijvoorbeeld asielzoekers zonder papieren amper toegang en moeten zij noodgedwongen steeds op straat slapen. Mensen die willen overnachten in een opvangcentrum moeten vaak ook op voorhand bellen. Dit is natuurlijk voor velen geen mogelijkheid, dus ook zij moeten dan weer op straat slapen.

Wij willen heel graag een versoepeling van die regels. Zodat iedereen de kans krijgt om op een droge plaats te slapen. Daarom willen we jullie hartelijk oproepen om deze petitie te tekenen! Graag zouden wij 500 handtekeningen willen verzamelen. Wij hebben midden januari een afspraak op het CAW om onze petitie af te geven. Hiermee hopen wij een verschil te kunnen maken voor deze mensen!

Nikita Coenen, Glenn Vervoort en Indy Cansse (studenten 3de jaar Orthopedagogie KdG)    Neem contact op met de schrijver van de petitie