VERKEERSVEILIGHEID STEINERSCHOOL DE RINGELWIKKE RONSE

De zone rondom onze school De Ringelwikke, met name de drukke gewestweg (Elzeelsesteenweg in Ronse), is ondanks beloftes vanuit het gemeentebestuur vandaag nog steeds absoluut niet verkeersveilig. We eisen van de politieke verantwoordelijken concrete oplossingen voor dit acuut probleem, zowel via sensibilisering als concrete aanpassingen aan de verkeerssituatie.

We willen niet wachten op het ondenkbare vooraleer actie ondernomen wordt!

De school heeft zijn vergunning gekregen om op deze plek een school op te richten, de plannen voor het nieuwe schoolgebouw zijn getekend en goedgekeurd, wij eisen dat de stad Ronse zijn verantwoordelijkheid opneemt om hier ook een verkeersveilige school van te maken door de weg zo grondig als mogelijk aan te passen i.f.v. verkeersveiligheid.  De situatie is elke dag levensgevaarlijk, daarom willen wij NU concrete oplossingen. Tweemaal per dag komt een groep van ouders en meer dan 100 kinderen in deze gevaarlijke verkeerssituatie terecht.

Wij willen NU trage wagens en snelle Schepen!!!

Om jullie een  idee te geven van hoe het er dagelijks concreet aan toe gaat tijdens de ochtend - en namiddag spits :

Dagelijks vlammen auto’s en vrachtwagens voorbij aan 70km/u en vaak zelfs sneller! Ouders die hun kinderen met de fiets brengen doen dit met een bang hartje. Dunne witte verflijnen moeten de fietsers beschermen tegen voorbij vlammende vrachtwagens en onoplettende chauffeurs. Kinderen die met de bus naar school komen moeten, bij gebrek aan voetpad, 250 meter wandelen op het smalle fietsstrook naar school. Enz… Na 1 jaar van geduldig en herhaaldelijk contact met de gemeente, beginnen wij, als ouders en sympathisanten van de kinderen van de school, stilaan ons geduld te verliezen. We wachten al meer dan 1 schooljaar op actie! De gemeente brengt, door de trage gang van zaken, onze kinderen in levensgevaar.

Oudervereniging van de Ringelwikke    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Oudervereniging van de Ringelwikke om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.