Cultuurpodium Vanslag luidt de noodklok

7EDFA919-49DB-458A-805C-E6E10CD1FDA0.jpegCultuurpodium Vanslag in Borger wordt bedreigd in haar voortbestaan. Als de gemeente, die eigenaar is van het monumentale kerkgebouw, de stichting niet ondersteunt is het nog voordat het nieuwe culturele seizoen begint einde verhaal. Vanslag programmeert al zeven jaar lang alternatieve popmuziek en trok in die jaren meer dan 50.000 bezoekers. Nu de stichting door de ongekende gevolgen van de coronacrisis verstoken blijft van horeca-inkomsten lijkt het onafwendbaar dat Vanslag zonder hulp van buitenaf niet kan overleven. Dat zou een groot gemis zijn voor muziekminnend Drenthe en Groningen. Als vrijwilligers, bezoekers van Vanslag en ondertekenaars van deze petitie pleiten wij voor steun van de gemeente Borger-Odoorn. Geen steun betekent een verarming van het culturele leven in de beide provincies. Wij verzoeken de gemeente Borger-Odoorn daarom met klem de enige culturele instelling voor alternatieve popmuziek te ondersteunen en in leven te houden.

Door te ondertekenen, machtig ik Vrijwilligers om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.