Tweede online petitie tegen grootschalig bouwproject in PJC straat

Honderden gezinnen krijgen geen gehoor in Neerpelt.

In het kader van het bouwproject in de PJC straat te Pelt werden er 35 verweerschriften ingediend; aangevuld met 71 petities ondertekend door ouders van schoolgaande kinderen en mensen uit de naburige straten. Daarnaast is een uitgebreid dossier ingediend door advocaat Agio Legal te Antwerpen.

Deze inspanningen werden reeds gedaan om het bouwproject van de heer Umans tegen te houden. 106 gezinnen, meer dan 250 mensen, hebben zich laten horen in het verweerschrift tegen het bouwproject gelegen in de Priester Jan Coninxstraat te Neerpelt. De bouw van 48 appartementen in een doodlopende straat, in een schoolstraatmet uitgang voor voetgangers, fietsers en ouders die hun kind komen afzetten en ophalen. In een straat waar veel kinderen wonen, spelen, vertoeven in een omgeving waarin ze in alle veiligheid en in het groen opgroeien.

In het verweerschrift, een bundel van 20 bladzijden, hebben wij als buurt en omgeving getracht de leefomgeving te schetsen met de nadruk om zijn kwetsbaarheden en het karakter van de omgeving. Zijn kwetsbaarheid met de uitgang van de school. De Schoolstraat, die doorheen de jaren is ontstaan en gegroeid zoals de samenleving mee evolueert. In het verweerschrift is er daarom specifiek gevraagd naar een mobiliteitsstudie. De bouw van 48 appartementen, meer dan 100 wagens, heeft een te grote invloed in deze kleine, doodlopende schoolstraat. Een 3 tot 4-voud van de wagens die er nu zijn kan gewoon niet.

Wat heeft de gemeente met deze verweerschriften gedaan?

NIETS!

Als je geen enkele communicatie (feedback) hebt vernomen van de gemeente en bouwheer verwacht je dat er iets aan de bouwplannen is veranderd. Tot onze grote verbazing is er niets veranderd aan de bouwplannen. De vorige zijn gewoon ingediend, copy - paste. Van 2 appartementen hebben ze er 1 gemaakt wat maakt dat het op papier 47 appartementen zijn. Tijdens de bouwfase gemakkelijk om te zetten naar 48 of 52 appartement. De bouwvolumes zijn juist hetzelfde gebleven. Al deze verweren, van 106 gezinnen, leggen ze langs zich neer en dient de bouwheer het ongewijzigd terug binnen. Een middelvinger naar de gezinnen en meer - DE VEILIGHEID VAN DE SCHOOLGAANDE KINDEREN !!!

We maken een nieuwe petitie om dit opnieuw en sterker onder de aandacht te brengen en voorts zal dit ook eerstdaags in de media verschijnen.
Mag ik jullie vragen dit nogmaals te ondertekenen (graag door beide partners afzonderlijk) en ook betrokken en ongeruste grootouders hierbij te betrekken?

Onze dank is groot!
We blijven streven naar een veilige schoolomgeving voor onze kinderen!

Door te ondertekenen, machtig ik Stéphanie Caelen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )