Tegen afsluiting klein mandelbrugje Wakken/SBV

Zoals velen hebben wij deze week via sociale media vernomen dat op 8 april 2024 beide mandelbruggen worden afgesloten.

Vanuit de buurt wordt met ongenoegen gereageerd op de afsluiting van het kleine brugje tussen de Vijvestraat en de Hooiestraat.

Waarom een petitie?

Dit is onverwacht en zonder enig overleg met de buurt gebeurd.
Dit enkel en alleen om het sluipverkeer tegen te gaan.
Maar helaas is dit geen constructieve oplossing.

Daarom starten wij een petitie op om dit tegen te gaan.

Zou het geen oplossing zijn om eenrichtingsverkeer toe te passen?

Een goed en duidelijk circulatieplan voor het vrachtverkeer. Zodat er geen zwaar vervoer deze straten belast.

Werd er nagedacht over de aanrijtijden van de hulpdiensten? Met afsluiting van dit brugje gaan belangrijke minuten voorbij.

Andere ideeën zijn altijd welkom.

Het zou fijn zijn mocht deze petitie massaal ondertekend worden.

Met vriendelijke groeten

BRON:

MANDELBRUGGEN AFGESLOTEN 🚧🚧🚧 - Omwille van een onderboring voor nutsvoorzieningen zal er vanaf 8 april tot en met 8 mei 2024 geen verkeer mogelijk zijn van en naar Wakken over de Mandelbrug.

Ook het kruispunt Vijvedreef - Wakkensteenweg zal afgesloten zijn.

➡️ De Wakkensteenweg wordt afgesloten van hoek Molenstraat / Mandelstraat tot aan het kruispunt Wakkensteenweg / Heirweg. Wagens en vrachtwagens zullen genoodzaakt zijn om tijdens die periode een omleiding te volgen via Wielsbeke, Dentergem en Oostrozebeke.

➡️ In overleg met de gemeente Dentergem is ook beslist om de (kleine) Mandelbrug ter hoogte van de Vijvestraat af te sluiten voor het gemotoriseerd verkeer. Voetgangers, fietsers, bromfietsers klasse A en speed pedelecs kunnen er wel passeren. Een omleiding voor het gemotoriseerd verkeer wordt voorzien via Waregem, Zulte en Dentergem.

Behoudens externe omstandigheden zullen de werken op 08/05/2024 zijn afgerond.

Omwille van de werken worden een aantal haltes van De Lijn (lijn 13 richting Waregem Scholen Westerlaan en richting Tielt Station) niet bediend.

🌐 Je vindt meer info op onze website www.wielsbeke.be

Inwoners Molenstraat/Vijvestraat/Hooiestraat    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Inwoners Molenstraat/Vijvestraat/Hooiestraat om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.

We zullen deze informatie niet openbaar online weergeven.