STOP HUISVESTING PLAN HOGE GEEST VOOR HONDERDEN ARBEIDSMIGRANTEN

hoge_geest_imp.PNGOndergetekende heeft grote bezwaren tegen het huisvesten van honderden arbeidsmigranten aan de Hoge Geest in Naaldwijk omdat:

• Dit een grote toename zal geven van het aantal verkeersbewegingen op de Hoge Geest. Deze verkeersbewegingen zijn de afgelopen jaren al flink toegenomen en zullen verder toenemen door de al geplande nieuwbouw in het gebied achter de Hoge Geest.
  • De Hoge Geest te smal en te gevaarlijk is om over te steken en te onoverzichtelijk is door meerdere bochten.
  • De honderden mensen, die men hier wil huisvesten, zullen ook veel meer wandelaars geven richting de kernen.  Er is geen wandelpad aan de Hoge Geest, alleen een fietspad waarop ook hard gereden wordt.
  • Angst voor veiligheid van schoolgaande kinderen en kinderen op weg naar sportverenigingen. De weg is niet gemaakt voor zoveel fietsers, wandelaars en auto’s.
  • Omwonenden nu al onveilige situaties ervaren als zij de uitritten verlaten.
  • De toename van de verkeersbewegingen zal ook gevolgen hebben voor de doorstroming richting ’s-Gravenzande, Zwartendijk en richting Geestweg, Opstalwijk en Opstalweg. Deze wegen kampen al met veel en hardrijdend verkeer en wachtrijen voor de rotonde c.q. kruispunt c.q. stoplicht waardoor men lang moet wachten en men ook daar onveilige situatie ervaart om vanuit uitritten en straten de weg op te rijden. Ook onveilig voor de voetgangers en fietsers.
  • Arbeidsmigranten willen ook plezier hebben en zullen samenscholen op plekken in de buurt zoals het Prinsenbos en Plas van alle Winden. Het Prinsenbos wil juist vooral een leer- en speelomgeving zijn voor kinderen en ervaart nu al vaak overlast van arbeidsmigranten.
  • Dit plan een groot negatief effect zal hebben op het woon- en leefklimaat van de omgeving. Het is een onmogelijke plaats tussen zoveel bestaande woningen. Naast de verkeersproblematiek gaan de zorgen ook over het gevoel van onveiligheid en aantasting van rust en woongenot.
  • Het ‘dorp’ dat men wil bouwen wordt omsloten door woningen en staat door de grootte totaal niet in verhouding tot het aantal al aanwezige bewoners.
  • Er in Westland wel geschikte en grote locaties beschikbaar zijn (Flora Holland, ABC terrein) waar de bouw van grote aantallen wooneenheden door de goede ontsluiting veel minder problemen zal opleveren.
  • Er in Westland ook units op eigen terreinen van bedrijven geplaatst kunnen worden  voor arbeidsmigranten. Direct bij de productielocatie en veel beter voor het milieu.

Buurtgemeenschap Hoge Geest en omgeving    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Buurtgemeenschap Hoge Geest en omgeving om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.